به گزارش پارس به نقل از فارس، « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شد. وی قرار است در این سفر با « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کند.

بسیاری از رسانه های اسرائیلی و عربی از جمله شبکه « الجزیره» گزارش داده اند که هدف اصلی نتانیاهو در این سفر مقابله با « هجمه اغواگرانه» رئیس جمهور ایران است. « حسن روحانی» در سفر اخیر خود به نیویورک توانست موجی تبلیغاتی به نفع خود به راه بیاندازد، که این امر به شدت مایه نگرانی صهیونیست ها شده است.

الجزیره در این مورد نوشته است: « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در تلاش برای به چالش کشیدن این تصور که ایران با رئیس جمهور جدید خود کمتر از قبل تهدیدکننده است، راهی نیویورک شد.

نتانیاهو پیش از این سفر به وزرا و اعضای کابینه خود دستور داده بود از هرگونه اظهارنظر در مورد روابط ایران و آمریکا و مکالمه اخیر روسای جمهور دو کشور خودداری کنند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پیشتر رئیس جمهور جدید ایران را به فریبکاری متهم کرده بود، بعد از سخنرانی وی در سازمان ملل، مواضع « حسن روحانی» را گرد و خاکی توصیف کرد که با هدف مخفی کردن روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران، به پا شده است.