به گزارش پارس به نقل از ایسنا، معاون وزیر امور خارجه گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر فضاسازی ها و رجزخوانی های آمریکایی ها قرار نخواهیم گرفت.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با ۱+۵ در حاشیه سی و پنجمین همایش افق رسانه درباره اظهارات اخیر آمریکایی ها که مخالف روح توافق ژنو است، افزود: همان طور که بارها عرض کردم و همه هم می دانند توافق نامه ژنو به دشمنی ها به خصوص بین ما و آمریکا پایان نداده است و این موارد همه سرجایش هست.

او گفت: مخالفت های ما با آن ها و سیاست های آن ها در بحث هسته ای و در بحث های دیگر کماکان به قوت خودش باقی است.

عراقچی افزود: آن چه ما این روزها شاهد هستیم که انجام می دهند رجزخوانی های سیاسی قبل از مذاکره است.

مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان با بیان این که ما به این کارها وقعی نمی نهیم گفت: البته هرگاه که وارد جسارت و اهانت شوند و زیاده گویی کنند پاسخ مناسب را دریافت کرده و خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ایران افزود: اما به هرحال این که آمریکایی ها فکر کنند با فضاسازی روانی و با رجزخوانی های سیاسی می توانند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند قطعا این طور نیست.

وی با بیان این که ما هرگز تحت فشار مذاکره نکردیم و در آینده هم نخواهیم کرد گفت: ما که تحت فشار تهدیدات نظامی آن ها در گذشته یا حال که قرار نگرفتیم؛ تحریم های اقتصادی آن ها هم که هیچ تاثیری بر اراده ما نگذاشته است و حتما رجزخوانی های سیاسی و فشارهای روانی آن ها هم تاثیر نخواهد گذاشت.

عراقچی افزود: ما مذاکره را با منطق و استدلال شروع خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد و بر مواضع خودمان و تثبیت حقوق مردم ایران پافشاری خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه هم چنین درباره مذاکرات اخیر وین در سطح کارشناسی گفت: مذاکرات کارشناسی ظرف سه روز گذشته بین کارشناسان دو طرف ایران و ۱+۵ در وین انجام شد.

او افزود: هدف این مذاکرات آماده کردن مباحث به صورت کلی و به صورت بحث های فنی کارشناسی برای جلسه بعدی مذاکره و جلسه بعدی مدیران که از ۲۶ تا ۲۹ اسفند در وین برگزار می شود، است.

عراقچی گفت: مذاکرات کارشناسی وین مذاکرات خوبی بود از این جهت که بحث ها خیلی جدی و سازنده مطرح شد.

وی افزود: دوستان کارشناس ما وظیفه شان فقط بررسی ابعاد فنی و کلیات قضیه بود و هیچ تصمیم گیری در آن جا صورت نمی گیرد.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه با اعلام این خبر که کاترین اشتون، عصر شنبه وارد تهران خواهد شد گفت: برنامه های سفر اشتون از صبح فردا با دیدار با وزیر امور خارجه و رییس جمهور آغاز می شود و دیدارهای دیگری نیز درحال طراحی است که اطلاع رسانی خواهد شد.

عراقچی سفر اشتون به ایران را سفری اروپایی دانست و افزود: سفر وی به تهران به عنوان هماهنگ کننده ۱+۵ یا به نمایندگی از آنان نیست بلکه به عنوان هماهنگ کننده و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا به نوعی به عنوان وزیر امور خارجه ۲۸ کشور اروپایی به ایران می آید.

او گفت: طبیعی است که موضوع هسته ای از موضوعاتی است که در دیدار اشتون با مقامات کشورمان درباره آن مذاکره خواهد شد اما رایزنی درباره بقیه موضوعات مربوط به روابط با اروپا و نیز مسائل سیاسی، اقتصادی و موضوعات مورد علاقه دوطرف نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اشتون پس فردا نیز برای گردش به اصفهان سفر می کند.