به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا پوینده با بیان این مطلب، گفت: بر اساس استانداردهای یونسکو شهر خلاق شهری است که از نوآوری ها و توانمندی های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده کرده و تفکر خلاق ساکنان، همگام و هماهنگ با مدیریت شهری حرکت کند.

او در ادامه افزود: شبکه شهرهای خلاق در اکتبر ۲۰۰۴ به دنبال تصمیمی که توسط یکصد و هفتادمین هیات اجرایی یونسکو گرفته شد، به جریان افتاد. این ایده از پیمان جهانی یونسکو برای ایجاد تنوع فرهنگی به دست آمده است.

مدیر کل برنامه ریزی گردشگری با بیان اینکه شهرهای مختلف ایران در حوزه هایی مانند غذا، فرهنگ، موسیقی و صنایع دستی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با توجه به استانداردهای یونسکو در حوزه شهرهای خلاق قرار می گیرند، اضافه کرد: آلوی ویژه برغان استان البرز، مبلمان شهری ماسوله و سفال لاله جین همدان قابلیت هایی هستند که سبب شده اند نام این شهرها در فهرست شهرهای خلاق ایران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی به زودی نام شهرهای خلاق را برای اطلاع رسانی عمومی در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد، گفت: با معرفی قابلیت های شهرهای خلاق، گردشگران به طور حتم این اماکن را به عنوان مقاصد سفر انتخاب می کنند و از دیدن جاذبه های معرفی شده در این شهرها لذت خواهند برد.