به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در خصوص دیدار انجام نشده بین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان در مصاحبه با سی ان ان در خصوص عدم وجود راهبرد مشخص برای چنین دیداری، ادعا کرده است که در آینده ممکن است چنین دیداری برگزار شود.

واشنگتن پست این باور را مطرح کرده که احتمالا روحانی به خاطر برخی ملاحظات داخلی از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا خودداری کرده است.

بنابر گزارش فوق، سخنرانی اوباما که در آن حق استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای به رسمیت شناخته شد و همچنین تلاش برای تغییر نظام سیاسی در ایران رد شد برای عده زیادی از ایرانی ها خوشایند بوده است چرا که لحنی احترام آمیز داشته است. با این حال، واشنگتن پست در گزارش خود ترجمه تحریف شده سی ان ان از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران را مورد استناد قرار داده و مواضع وی در خصوص هلوکاست را با مواضع سابق ایران در تضاد انگاشته است.

این در حالی است که روحانی در خصوص هلوکاست اظهارنظر نکرده و این اظهارنظر را به تاریخ دانان وانهاده است.

واشنگتن پست که عموما از نیروهای اصول گرای ایرانی تحت عنوان « محافظه کاران تندرو» نام می برد، اذعان کرده که این نیروها از نظر ایدئولوژیک در سخنرانی روحانی نقطه منفی خاصی مشاهده نکرده اند و بنابراین انتقادی از وی نکرده اند و در چند مورد که اظهارنظرهایی از آنها مشاهده شده، مثبت بوده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرده که اگرچه دیداری بین روحانی و اوباما برگزار نشد اما دیدار وزیر خارجه آمریکا و ظریف بر جای خود باقی است.

ظریف و کری قرار است در قالب دیدار بین ایران و ۱+۵ با یکدیگر مواجه شوند. این بالاترین دیدار رسمی بین یک مقام ایرانی و یک دولتمرد آمریکایی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.