به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی، آماری که عادل فردوسی پور در برنامه هفته گذشته اش رو کرد نشان داد غیبت یک بازیکن سابقا گمنام که در راه آهن بی سر و صدا بازی می کرد چقدر به ضرر پرسپولیس تمام شده است.

مهرداد کفشگری که اتفاقا به تیم نساجی هم علاقه زیادی دارد و یکی دو بار مشکلات مالی این تیم را حل کرده همچنان دوران مصدومیت را سپری می کند اما خودش امیدوار است از بازی با صبای قم دوباره به ترکیب برگردد. کفشگری درباره مصدومیتش، بازی با سپاهان و البته شرایط پرسپولیس حرف زده است.

* قرار است از امروز تمرینات سنگینت را شروع کنی اما دکتر تیم گفته باید دوره ۸ هفته ای تمام شود تا شرایط بازی داشته باشی. ۸ هفته زیاد نیست؟

- خب الان که ۵-۴ روز است دارم سبک تمرین می کنم و می دوم اما فقط مشکلم جنگ های تن به تن است چون هنوز استخوان شکسته جوش نخورده و باید منتظر بمانم که جوش بخورد تا وقتی وارد زمین می شوم خدای ناکرده برایم مشکلی پیش نیاید. با این وجود خودم فکر می کنم از بازی با صبا بتوانم تیم را همراهی کنم.

* در تمرینات روزهای اخیر چه کارهایی می کردی؟

- بیشتر نرم دوی بود. البته در استارت و کارهای سرعتی هم خوب بودم اما از امروز با بدنساز تیم کار می کنم و اگر بعد از بازی فجر پزشک جراحم اجازه بدهد با تیم تمرین خواهم کرد.

* برای دستت محافظ تهیه کرده ای؟

- یک محافظ مخصوص از جنس فایبرگلاس سفارش داده بودم که در تمرین بیشتر دستم می کنم. البته چیز خاصی نیست و در حالت عادی بیرون از زمین تمرین از دستم در می آورم اما در حین تمرین از آن استفاده می کنم تا خدای نکرده در برخوردها و شوخی ها حواس خودم و بقیه به دستم باشد.

* پس با این شرایط بازی فجر را هم از دست می دهی؟

- به بازی فجر که صد در صد نمی رسم اما اگر خدا بخواهد و بدنم آماده شود از بازی صبا در خدمت پرسپولیس هستم. البته چون یک ماه تمرین نداشته ام باید در این ۱۸-۱۷ روز خیلی خوب بدنسازی کنم و اگر علی آقا تشخیص داد از بازی صبا به میدان برمی گردم.

* هفته پیش عادل فردوسی پور در برنامه نود آمار جالبی از تو ارائه کرد که پرسپولیس با تو چقدر امتیاز گرفته و بدون تو چقدر امتیاز از دست داده.

- نظر لطف شان بود. خب در ۸۰ -۷۰ درصد بازی هایی که من بودم تیم برنده از زمین بیرون آمد اما کل تیم زحمت می کشیدند و خدا را شکر من هم تاثیرگذار بودم. تقریبا بیشتر بازی هایی که من در ترکیب بودم را برده ایم و فکر می کنم تنها باخت مان همان بازی معروف با سپاهان بود. با این حال خوشحالم که در ترکیب پرسپولیس بازیکن تاثیرگذاری بودم و از عادل فردوسی پور هم تشکر می کنم.

* گفتی بازی با سپاهان، یاد آن صحنه گل دوم سپاهان افتادیم. تو تنها بازیکنی بودی که جهان عالیان را تعقیب می کردی اما چرا اینقدر آرام می دویدی؟

- خب من آرش افشین را گرفته بودم که امید در شرایط تک به تک قرار گرفت، ما هم از دقیقه یک، ۱۰ نفره شده بودیم و هیچ جوره نمی توانستم به جهان عالیان برسم. واقعا بدنم نمی کشید و منتظر بودم که او ضربه اش را بزند.

* آن بازی گذشت و گذشت تا رسیدیم به بازی برگشت با سپاهان. حتما بعد از برد خیلی خوشحالی؟

- خیلی. واقعا بعد از آن بازی منتظر بودم تا بازی برگشت برسد. خودم بعد از آن باخت خیلی اذیت شدم، ضمن اینکه بازیکنان سپاهان هم خیلی کری خواندند. من این بازی را از تلویزیون می دیدم و همه دیدند که تیم مان چقدر خوب بازی کرد و مقتدرانه برنده شد. از طرفی سپاهانی ها هم دیدند که ۱۰ نفره شدن چقدر کار را سخت می کند. ما در این بازی موقعیت های زیادی داشتیم و می توانستیم خیلی بیشتر گل بزنیم اما خدا را شکر در همان زمان ۱۱ نفره بودن شان دو گل زدیم تا حرف و حدیثی پیش نیاید.

* در این بازی محمد عباس زاده صمیمی ترین دوستت هم گل زد.

- من از اول فصل هم گفته بودم محمد مهاجم خیلی باهوشی است و می تواند در پرسپولیس موثر باشد. من در این سال ها محمد را شناخته ام و می دانم که گیر او گل اول است و بعد از آن خود به خود راه می افتد. مطمئن باشید عباس زاده در بازی های بعدی بهتر از این هم کار خواهد کرد. به نظر من او یکی از بهترین فورواردهای لیگ برتر است که جاگیری هایش حرف ندارد و باز هم می تواند در این بازی های باقیمانده به تعداد گل هایش اضافه کند.

* اما قبول داری موتور گلزنی اش خیلی دیر روشن شده؟

- ما از اول فصل خیلی با هم راحت بودیم و مدام با او صحبت می کردم که در فوتبال باید از تک فرصت ها استفاده کنی و حقت را بگیری. او همیشه منتظر این فرصت بود که اول فصل به آن رسید اما نتوانست از آن استفاده کند ولی یک دوره طولانی گذشت تا دوباره نوبتش شد و این بار توانست از فرصتش استفاده کند.

* چقدر برای قهرمانی پرسپولیس شانس قایلی؟

- با این بردی که آوردیم و بازی هایی که پیش رو داریم شانس ما برای قهرمانی نسبت به بقیه مدعیان بیشتر است.

* اما بازی با تیم های پایین جدول هم اصلا آسان نیست؟

- بله بازی با این تیم ها هم سختی خاص خودش را دارد اما بقیه مدعیان همه مقابل هم بازی خواهند کرد. فعلا که نتایج این هفته به نفع ما تمام شده و امید به اردوی پرسپولیس برگشته است. واقعا در آن ۵-۴ هفته روح جنگندگی در تیم ما مرده بود و به این برد خیلی نیاز داشتیم.

* چون تو مصدوم بودی و بازی نکردی روح جنگندگی مرده بود؟

- (می خندد) نه منظورم این نبود. واقعا بقیه بچه ها هم خیلی خوب بودند. قاسم دهنوی در این بازی عالی بود. حتی قاسم مقابل فولاد با اینکه پنالتی خراب کرد اما در بازی خیلی خوب بود. محمد نوری هم در این ۵-۴ بازی خیلی خوب وظایفش را انجام داد اما چون نتیجه نمی گرفتیم بازی بچه ها به چشم نمی آمد و بازیکنان تحت فشار بودند. با این حال بچه ها واقعا مقابل سپاهان فوتبال خیلی خوبی بازی کردند و فکر می کنم این بهترین بازی تیم ما در این فصل بود چون در حمله خیلی شناور حرکت می کردیم و در دفاع هم باهوش بودیم.

* پس چرا همیشه اینطوری بازی نمی کنید؟

- خب به خاطر این است که تمام تیم هایی که به ورزشگاه آزادی می آیند بسته بازی می کنند و بازی گره می خورد. در عوض سپاهان خوب فوتبال بازی می کرد و ما هم مقابل این تیم خوب بودیم. برخی تیم ها از دقیقه یک می روند در دفاع و ما حتی در خانه حریفان بهتر بازی می کنم چون زیاد در لاک دفاع نمی روند.

* اما آمارتان در بازی های بیرون از خانه هم زیاد جالب نیست و سه بازی بیرون از خانه دیگر هم پیش رو دارید.

- نه ما الان سه بازی بیرون از خانه را برده ایم. راه آهن، مس و ملوان را برده ایم و دیگر آن ذهنیت وجود ندارد که بگویند این تیم در خارج از خانه بازنده است. ما الان دیگر فرصت کوچکترین اشتباهی نداریم و در این ۵ بازی آخر فقط باید برنده باشیم.

* تو در این مدت از بی پولی ها زیاد نگفتی. چون مصدوم بودی زیاد حرف نزدی؟

- نه دیگر، وقتی بزرگان تیم هستند زیاد نمی شود حرف زد. واقعا امسال مشکلات مالی خیلی به ما ضربه زد. ما در بهترین شرایط قرار داشتیم اما پول ها را ندادند و روحیه بچه ها پایین آمد تا ۴-۳ هفته نتیجه نگیریم. امیدوارم مسوولان باشگاه این مشکلات را حل کنند چون در نهایت به نفع تیم تمام می شود.

* تو هم جزو آن دسته از بازیکنان هستی که به جای پول، ماشین گرفته اند؟

- نه من ماشین نگرفتم.

* دریافتی ات چقدر بوده؟ تو هم زیر ۳۰ درصد قراردادت را گرفته ای؟

- من ۴۰ درصد گرفته ام.

* پس وضعت خوب است که حرف نمی زنی؟

- (می خندد) نه بابا باور کنید قرارداد من اصلا رقم بالایی نیست اما هر چه هست خدا را شکر. ان شاءا… سال های بعد زیادتر می شود.