به گزارش پارس ، فارس به نقل از « گلوبال پست» ، « آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سخنان اخیر « حسن روحانی» رئیس جمهور ایران استقبال کرد و گفت: « اینکه ایران تمایلی برای ساخت تسلیحات هسته ای ندارد را بسیار دلگرم کننده می دانم. » وی گفت که چنین روشی در راستای بهترین منافع ایران است و اگر این همان چیزی است که ایران به دنبال آن است، وی از آن حمایت می کند.

راسموسن در عین حال تاکید کرد که ایران باید نگرانی های جامعه جهانی درباره برنامه هسته ای خود را برطرف کند.

« جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز از اظهارات اخیر روحانی مبنی بر اینکه کشورش تمایلی برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد، استقبال کرد و آنها را بسیار مثبت ارزیابی کرد. اما در عین حال گفت که هر موضوعی را باید مورد آزمایش قرار داد.

حجت الاسلام روحانی در مصاحبه با شبکه خبری « ان بی سی» آمریکا ضمن پاسخ به طیف گسترده ای از پرسش ها گفت که ایران هرگز به دنبال ساخت بمب اتمی نیست و او از اختیار تام برای حل پرونده هسته ای ایران برخوردار است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: « در خصوص برنامه هسته ای، دولت ایران با تمام قدرت خود وارد شده و اختیارات کامل دارد. تحت هیچ شرایطی ما به دنبال سلاح های کشتار جمعی نیستیم، از جمله تسلیحات هسته ای. »

روحانی قرار است سه شنبه آینده در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شود.