به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دبیرکل ناتو ضمن تمجید از اظهارات حسن روحانی درباره پرونده هسته ای ایران اعلام کرد که مصلحت تهران در همکاری با جامعه بین المللی است.

به گزارش پایگاه الیوم السابع، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو امروز پنجشنبه در واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره پرونده هسته ای ایران اعلام کرد که منفعت تهران در این است که با" جامعه بین المللی همکاری کند" .

راسموسن در حاشیه سخنرانی امروز خود در بروکسل تاکید کرد: " پس از آنکه اظهارات اخیر مسئولان جدید ایرانی را شنیدم، بسیار راغب شدم و مصلحت ایران همکاری با جامعه بین المللی است" .

رییس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی" ان بی سی" گفته است که ایران هیچ گاه تسلیحات هسته ای تولید نخواهد کرد و هیچ وقت در این راه گام نگذاشته است.

رئیس جمهور کشورمان در اولین مصاحبه خارجی خود و در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا، تأکید کرد که برای رسیدن به توافق با غرب درباره برنامه هسته ای، " اختیار کامل" دارد.

رییس جمهور ایران گفته است که این کشور هیچ گاه تسلیحات هسته ای تولید نخواهد کرد و هیچ وقت در این راه گام نگذاشته است. دکتر روحانی تصریح کرد، ایران درباره حقوق هسته ای کشورها، چیزی بیشتر از معاهده منع تسلیحات هسته ای نمی خواهد.

او گفت: " به نظرم رهبران هر کشوری باید به فکر منافع ملی خودشان باشند؛ نه آنکه تحت تأثیر گروه های فشار باشند. امیدوارم در آینده شاهد چنین فضایی باشیم" .

رئیس جمهوری ایران درباره سوریه گفته است که تهران در به نتیجه رسیدن توافق روسیه و آمریکا نقش عمده ای بازی کرده است.
حسن روحانی گفت: " ما دولت سوریه نیستیم. ما فقط یکی از کشورهای منطقه هستیم که به دنبال صلح و ثبات و از بین رفتن سلاح های کشتارجمعی هستیم" .
در پاسخ به سؤال خبرنگار ان بی سی درباره این که آیا کنارگذاشتن گزینه حمله نظامی به سوریه از طرف آمریکا را نشانه ضعف واشنگتن می داند، رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: " ما جنگ را نشانه ضعف می دانیم. هر دولتی که تصمیم به صلح بگیرد، به آن با نگاه احترام به صلح می نگریم" .
این نخستین مصاحبه روحانی با یک رسانه خارجی پس از انتخاب شدن به ریاست جمهوری ایران است.
رئیس جمهور کشورمان قرار است در روزهای آینده برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، عازم آمریکا شود.