به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کل قراردادهای منعقد شده در مهر امسال ۱۴۳ هزار و ۵۹۶ مورد بود که در مقایسه با قراردادهای شهریورماه بیش از ۱۴هزار مورد کاهش داشته است.

بر اساس آمار رسمی قراردادهای منعقد شده با کد رهگیری، کل قرارداهای ثبت شده در اولین ماه پاییز نه تنها نسبت به ماه گذشته اش با کاهش همراه بوده بلکه نسبت به مهر سال گذشته نیز با کاهش ۵۷ هزار موردی مواجه شده است.

از میان کل قراردادهای منعقد شده در مهر امسال ۷۸ هزار و ۲۹۱ مورد مربوط به خرید و فروش خانه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ هزار مورد کاهش یافته است.

سهم استان تهران از کل قرارداهای منعقد شده در مهر امسال ۳۸ هزار و ۷۸۰ مورد بود که بازهم در مقایسه با مهر سال گذشته با کاهش ۲۱ هزار موردی همراه شده است.

همچنین کل خرید و فروش های صورت گرفته در استان تهران در اولین ماه نیمه دوم سال جاری به ۱۶ هزار مورد رسید که نسبت به مهر گذشته نزدیک به ۲۳ هزار مورد کاهش دارد.

این در حالی است که رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است با زنگ مدارس، خرید و فروش مسکن هم رونق گرفته اما آمار ثبت شده نشان از کاهش تعداد معاملات مسکن دارد و به نظر می رسد تمایل متقاضیان مسکن به اجاره بیش از خرید و فروش بوده است چراکه تنها قراردادهای اجاره مسکن طی این مدت افزایش یافته است.