به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طی سه ماهه ابتدای امسال بیش از ۳۱۷ هزار قرارداد خرید و فروش خانه منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۴ هزار مورد افزایش یافته است.

بر این اساس به نظر می سد با افزایش جمعیت و افزایش ساخت و سازها در مدت زمان پیش رو تعداد قراردادهای خرید و فروش از اجاره نامه ها پیشی بگیرد چرا که با گذشت یک فصل از سال جاری پیشی گرفتن تعداد خرید و فروش ها بیش از دیگر قراردادها قابل مشاهده است.

با نگاهی به افزایش تعداد قراردادهای ثبت شده خرید و فروش در بهار امسال، فروردین کمترین قرارداد را دارد و اردیبهشت با انعقاد نزدیک به ۱۳۸ هزار قرارداد بیشترین معاملات مسکن طی سه ماه ابتدایی امسال را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار موجود طی چهار سال اخیر میزان خرید و فروش های مسکن هر ساله روند افزایشی داشته است که بخشی از این امر ناشی از افزایش جمعیت، مهاجرت به شهرها، ساخت و سازهای روز افزون و افزایش ازدواج است که البته نگرانی از افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید نیز در این میان بی تاثیر نبوده است و این موضوع نسبت به فصل ابتدایی سال های گذشته بیشتر مشهود است.

به اعتقاد کارشناسان نگرانی از گران تر شدن خانه در سال جاری یا جو بازار مسکن به دلیل انتخابات ریاست جمهوری سهم بسزایی در افزایش تقاضای خرید و فروش داشته است.