به گزارش پارس ، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، در واکنش به عزل و نصب های گسترده در دولت اظهار داشت: دولتی که با شعار اعتدال سرکار آمده باید بداند که این مقدار عزل و نصب ها و خانه نشین کردن افراد انحراف قابل توجهی از شعار اعتدال است.

وی افزود: دولت در شعارهای انتخاباتی خود در خصوص خانه نشینی کارشناسان و مدیران در سالیان گذشته مطالبی را مطرح کرده بود و گویا در حال حاضر خود نیز در آن مسیر قرار گرفته و به نوعی قصد مقابله به مثل را دارد چرا که در حال حاضر شاهد خانه نشین کردن بسیاری از کارشناسان هستیم.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: متاسفانه عزل و نصب ها و قطع ارتباط با گذشته به قدری زیاد است که گویا انقلابی در کشور رخ داده در حالی که ما در کشور یک انتخابات داشتیم و این انتخابات تقریبا همه ساله نیز برگزار می شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: نباید طوری رفتار کرد که گویای این مسئله باشد که در گذشته همه برنامه ها غلط بوده چرا که این یک ارتجاع و بازگشت به عقب است.

وی افزود: برنامه های کلان کشور اگر مسیر ثبات را طی نکند، حرکت کشور در جاده پیشرفت آرام و یا با بازگشت به عقب همراه می شود.

**مواظب باشیم رکورد عزل و نصب هایمان در کتاب گینس ثبت نشود

بذرپاش اظهار داشت: باید قبول کرد که گذشتگان هم دلشان برای کشور می سوخته و قصد اعتلا و سرافرازی کشور را داشتند.

نماینده مردم تهران گفت: باید مواظب باشیم که رکورد عزل و نصب هایمان در کتاب گینس ثبت نشود و تجربه دوران اصلاحات که همه افراد حتی در مشاغل پایین هم جابجا شدند تکرار نشود.

**گویا در گذشته هیچ گیشه بلیط فروشی وجود نداشته و همه بدون بلیط سوار اتوبوس شدند

بذرپاش گفت: یکی از نکاتی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد این بود که افرادی که بدون بلیط سوار اتوبوس دولت شده اند از اتوبوس پیاده می شوند، اگر منظور این است که افراد کار نابلد که در جایگاهی قرار گرفتند کنار گذاشته شوند، درست است ولی این میزان عزل و نصب نشان می دهد که در گذشته گیشه بلیط فروشی وجود نداشته و همه افراد بدون بلیط سوار شدند.

بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از انتصابات که صورت می گیرد افراد بدون تخصص و تجربه مرتبط منصوب می شوند و حتی در بعضی موارد از رد صلاحیت شدگان استفاده می شود؛ من نمی دانم این دوستان که در حال سوار شدن بر توبوس دولت هستند آیا بلیط تهیه کردند و یا اینکه از کارت اعتباری استفاده می کنند.

**ظاهرا منظور از بازگشت کارشناسان بازگشت جریان موسوم به کارگزاران است

وی گفت: همچنین در ایام قبل از انتخابات این موضوع مطرح شد که بسیاری از کارشناسان خانه نشین شده اند و قرار است که این افراد به عرصه برگردند ولی در حال حاضر صحنه این طور نشان می دهد که منظور از بازگشت کارشناسان بازگشت جریان موسوم به کارگزاران بود، چرا که در حال حاضر شاهد بازگشت این طیف هستیم که البته این موضوع برازنده دولت آقای روحانی نیست.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: انشاالله دولت بتواند از همه کارشناسان و مدیران استفاده کند تا کشور دچار مشکل نشود و شاهد حرکت کشور در مسیر پیشرفت باشیم.