به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به بندهای لایحه بودجه، ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ به رای نمایندگان گذاشته شد.

بر این اساس بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، از حیث منابع بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۵۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال.

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال.

این ماده واحده با ۱۶۰ رای موافق، ۴ رای مخالف، صفر رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این دولت سقف بودجه را در لایحه بودجه سال ۹۳ را ۷۸۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود اما این رقم در مجلس به ۷۹۳ هزار میلیارد تومان تغییر کرد و مجلس این رقم را به تصویب رساند. پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان مجددا این رقم تغییر کرد.

علت این افزایش تصویب درآمد ۵۹ هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳ است.