به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه (سی. بی. اس) آمریکا، اخبار منتشر شده مبنی بر استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی در تاریخ ۲۱ اوت در غوطه دمشق را تکذیب کرده و گفت: هیچ مدرک موثقی وجود ندارد که من علیه مردم خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشم.

 

 

 

اسد در ادامه خاطرنشان کرد که نظام سوریه هیچ ارتباطی با حمله شیمیایی مشکوک در غوطه دمشق ندارد.

 

 

 

وی به خبرنگار شبکه سی. بی. اس آمریکا گفت: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که هیچ دلیلی وجود ندارد نظام سوریه بخواهد از سلاح های شیمیایی علیه مردم خود استفاده کند.

 

 

 

خبرنگار شبکه سی بی اس همچنین اعلام کرد که بشار اسد در مصاحبه خود این مساله را که نظام سوریه سلاح شیمیایی در اختیار دارد یا خیر تکذیب یا تایید نکرده و تنها تاکید کرده است که اگر دمشق چنین سلاح هایی داشته باشد بدون شک تحت کنترل کامل است.

 

 

 

اسد به ادعاها و تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه اشاره کرده و گفت: آمریکا باید اگر سند و مدرکی در اختیار دارد ارائه دهد.

 

 

 

رئیس جمهوری سوریه در ادامه تاکید کرد: من لزوما نمی دانم که آیا حمله نظامی به سوریه اتفاق خواهد افتاد یا خیر اما تاکید می کنم مردم سوریه به بهترین شکل ممکن برای رویارویی با این مساله آماده شده اند.

 

 

 

اسد همچنین خطاب به مقامات آمریکا تاکید کرد: پیام من به آمریکایی ها این است که ورود به هرگونه جنگ و درگیری در خاورمیانه تجربه خوبی برای آنها نیست.

 

 

 

اسد علاوه بر این هشدار داد که در صورت هرگونه حمله نظامی آمریکا به سوریه کشورهای هم پیمان سوریه انتقادگیری خواهند کرد.

 

قرار است متن کامل این مصاحبه امروز (دوشنبه) پخش شود.