به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، گروهی متشکل از ۸۵ عضو سنا و ۳۹۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا دو نامه جداگانه به باراک اوباما نوشته اند و در این نامه ها از او خواسته اند تا در توافق نهایی با ایران درباره توان هسته ای اش، مواضع تندی علیه این کشور اتخاذ کند.

هاآرتص در تحلیلی نوشت: در این نامه ها ادعا شده است باید آمریکا در توافق نهایی اطمینان حاصل کند که ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا نکند. در این نامه ها باآنکه از اقدامات اوباما در محدود کردن برنامه هسته ای ایران تقدیر شده، این نکته ادعا شده است که تحریمها بود که ایران را به میز مذاکرات آورد و این تحریمهای اقتصادی همچنان پابرجا باشد.

هاآرتص نوشت: ظاهرا در این نامه ها، اعضای کنگره آمریکا احساس می کرده اند لازم است در همه جای نامه به اوباما یادآور شوند که کنگره در پاسخ آمریکا به اقدامات ایران چه نقشی ایفا کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اسرائیل نیز با اصرار ادعا می کند که باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری شود. یکی از بحثهای کنونی در داخل اسرائیل این است که آیا اسرائیل باید به تنهایی علیه ایران به اقدام نظامی مبادرت کند یا اینکه منتظر آمریکا باشد. روز دوشنبه" موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد که او نظرش تغییر کرده است و اسرائیل درصورت لزوم باید به تنهایی اقدام کند و نباید منتظر آمریکای ضعیف بماند.