به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی" هاآرتص" درگزارشی از زندگی" شارون" ، به بخشی از جنایات وی علیه شهروندان فلسطینی اشاره کرد.

روزنامه الحیات نوشت: روزنامه عبری زبان" هاآرتص" به بازگوئی بخشی از جنایات" آریل شارون" نخست وزیر سابق اسرائیل پرداخت.

این روزنامه به یکی از وحشی ترین جنایات شارون اشاره کرد که طی آن قصاب صبرا و شتیلا در سال ۱۹۷۲ دستور اخراج ۳هزار ساکن بادیه نشین در مرز مصر را در اوج سرما و یخبندان زمستان از چادرهایشان صادر کرد. این دستور وی منجر به مرگ ۴۰ تن از آنان که غالبا از زنان و کودکان بودند شد.

" شارون" که در آن زمان فرمانده نیروهای وزارت جنگ اسرائیل در منطقه جنوب فلسطین بود، این اقدام جنایت بار را چند هفته قبل از آموزش مخفی نظامی و در زمانی که ارتش اسرائیل در طی جنگ با مصر مجبور به عبور از کانال سوئز و انتقال جنگ به سرزمین های مصر گردیده بود مرتکب شد.

طبق گزارش روزنامه" هاآرتص" شارون چندهفته قبل از اجرای این آموزش، ۳ هزار نفر از بادیه نشینان صحرای سینای مصر را از این منطقه اخراج نمود تا منطقه را برای اجرای این آموزش نظامی آماده کند. وی حتی به این افراد اجازه نداد تا برای مقابله با سرمای شدید آماده شوند.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است: این جنایت طی ۴۲ سال مخفی مانده بود و حتی زمانی که رئیس ستاد ارتش اسرائیل اقدام به بازگرداندن این افراد به خانه هایشان کرد، این موضوع مطرح نشد.

جزئیات این خبر در گزارشی منتشر شده که" اسحاق بایلی" یکی از پژوهشگران اسرائیلی در امور" تمدن بدوی" آن را نوشته و سخنان شاهدان عینی را نیز نقل کرده است.

در گزارش یکی از بزرگان قبیله" طرابین" آمده: عملیات اخراج ظرف ۳ روز در ماه ژانویه ۱۹۷۲ انجام گرفت و در یکی از موارد هنگامی که یکی از بادیه نشینان این منطقه قبول نکرد که چادرش را ترک کند، ارتش اسرائیل اقدام به تیراندازی هوایی و کندن چادرها نمود.

بر اساس سخنان" بایلی" بادیه نشینان این منطقه مجبور به پیاده روی در سرمای سوزان شده و براثر شدت سرما و مسافت طولانی تعدادی از آنان در مسیر فوت کرده و در بیابانهای همان مطقه به خاک سپرده شدند.

هاآرتص در انتها تأکید کرد: تا امروز معلوم نبود که چه کسی دستور اجرای این اخراج را داده است و افسرانی که در آن زمان در فرماندهی تیپ جنوب و منطقه سینا خدمت می کردند می گفتند که این واقعه را به خاطر ندارند (! )