به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا که برای جلب حمایت کشورهای اروپایی از اقدام نظامی علیه سوریه به اروپا سفر کرده، عصر امروز از بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد اوضاع سوریه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، « جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه از بیانیه « کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد سوریه، استقبال کرد. اشتون امروز دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده و پاسخ قاطع بین المللی به این موضوع را خواستار شد.

کری که برای جلب حمایت کشورهای اروپایی از اقدام نظامی علیه سوریه به اروپا سفر کرده، امروز در « ولنیوس» پایتخت لیتوانی با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیدار کرد. فرانسه تنها کشور اروپایی است که تاکنون اعلام کرده است در اقدام نظامی علیه سوریه حتی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل شرکت می کند.

کری در واکنش به اظهارات امروز اشتون گفته است: از بیانیه ای که بعد از نشست امروز در مورد سوریه منتشر شد، قدردانی می کنیم. این بیانیه، بیانیه ای قدرتمند در مورد لزوم پاسخگویی در سوریه بود.

اشتون امروز مدعی شد مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در سوریه حمله شیمیایی صورت گرفته و عامل این حمله هم دولت سوریه بوده است. با این حال وی تاکید هرگونه اقدامی باید از مجرای شورای امنیت سازمان ملل انجام گیرد.

مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از راهکار دیپلماتیک در سوریه حمایت کرد و گفت اتحادیه اروپا آماده است از روند انتقالی و پاسخگویی به خواسته های مردم سوریه حمایت کند.