به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، علی لاریجانی در اولین همایش ملی فن آوری های نوین دریایی گفت: ما اگر ببینیم به مظلومین از نظر نظامی ظلم می شود در یک شرایطی به آن مظلومان کمک می کنیم و این را مخفی هم نمی کنیم، ما به حماس و حزب الله کمک می کنیم و این را عیان می کنیم چرا که مردم فلسطین چندین دهه است که تحت کارهای جنایت آمیز هستند. لذا ما حمایت معنوی، سیاسی و نظامی را لازم می دانیم انجام دهیم، اما این مساله عمومیت ندارد.

وی با اشاره به اقدامات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی در فلسطین افزود: اینجا یک منطقه ای است که به مسلمانان ظلم فاحش شده و ما حمایت نظامی را لازم می دانیم.

رئیس مجلس ادامه داد: اما علی العموم حمایت های ما سیاسی و معنوی است، در دکترین ما حمایت از مظلومان وجود دارد. ما یک کشور خنثی نیستیم و غیرت اسلامی در جمهوری اسلامی یک اصل است.

رئیس مجلس اظهار داشت: از زمانی که انقلاب رخ داد تحولات زیادی برای ارتش صورت گرفت، ابتدای انقلاب اسلامی برخی گروهک ها در کشور شعار انحلال ارتش را می دادند، این در حالی است که ما دیدیم در برخی کشورها که ارتش منحل شد این کشورها چه سرنوشتی پیدا کردند.

وی افزود: امام با تیزبینی شگرد این گروهک ها را از بین برد و از ارتش حمایت کرد.

وی با اشاره به حمایت امام از رهبران صدر انقلاب گفت: ارتش از نظر بینش و پاکیزگی عقیده و جایگزینی فکر جهادی مورد حمایت قرار گرفت و ثمره ی آن تاثیرگذاری آن در خاورمیانه شده است.

وی با اشاره به مجاهدت های پرسنل ارتش گفت: امروز ظرفیت های ارتش به خاطر مانورهای آن نیست، ارتش جمهوری اسلامی از سابقه ی رزم واقعی ۸ ساله برخوردار است.

وی با بیان اینکه جنگ برای کشور ما هزینه ی زیادی داشت، قابلیت بالای نیروهای مسلح را نتیجه ی ۸ سال رزم واقعی دانست و گفت: این که فرماندهی کل قوا جایگاه نیروی دریایی ارتش را استراتژیک دانسته اند باید فهم شود که اگر کسی تحولات منطقه را مشاهده کند اذعان می کند که نیروی دریایی در کشور ما باید جایگاه راهبردی داشته باشد.

وی با اشاره به تحولات منطقه پیش و پس از انقلاب گفت: بعد از انقلاب اسلامی پرده هایی کنار زده شد و نگاه جدیدی به وجود آمد ولی با دخالت کشورهای بزرگ و سفلگان در منطقه عملا جلوی حرکت بیداری سد شد، آنها انواع تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کردند حتی جنگ را علیه ما تحمیل کردند، دنبال تجزیه طلبی و کودتا رفتند ولی اینها ثمری نداشت، ایستادگی مردم و عرقی که در ارتش و نیروهای مسلح وجود داشت و تمرکز نیروهای مسلح در فکر جهادی و هدایت اسلامی موجب خنثی شدن این شگردها شد.

ادامه دارد…