به گزارش پارس ، محمدجواد آسایش زارچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در گفتگو با مهر درباره تحولات در حاکمیت قطر، گفت: امیر قطر استعفا داده و قدرت اکنون به پسرش شیخ تمیم رسیده است.

وی افزود: به نظر می رسد با این تحول یک نسل جدیدی در پست های مختلف به روی کار بیایند و ما امیدوار هستیم در روابط ایران و قطر نیز تحولاتی به وجود بیاید و این تحولات باعث پیشرفت روابط شود.

آسایش با بیان اینکه تغییر حاکمیت به نفع روابط ایران و قطر است، اظهار داشت: انتخابات ایران نیز بازخورد خیلی خوبی در رسانه ها و رادیو وتلویزیون قطر داشت و آنها خیلی زود به ایران تبریک گفتند که همه این عوامل در روابط دو کشور بسیار مثبت است.

آسایش همچنین درباره رفت و آمد دو کشور نیز گفت: دولت جدید قطر فردا معرفی می شود و دولت جدید ایران نیز به زودی بر سر کار می آید. بر همین اساس نیز رفت و آمد دو کشور به بعد از تثبیت دولت های جدید موکول شده است و فعلا رفت و آمد خاصی وجود ندارد.

وی افزود: فردا یک نمایشگاه تجاری در قطر افتتاح می شود که حدود ۲۰ ایرانی برای شرکت در این نمایشگاه به قطر سفر کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست خبری درباره کناره گیری امیر قطر گفت: شایعاتی در خصوص تحولات قطر وجود داشت که از دیشب رسمیت پیدا کرده و تغییر و تحولات در حاکمیت قطر اعلام شده است.

وی افزود: تحولات قطر را از نزدیک دنبال می کنیم و منتظر جزئیات بیشتر از طریق سخنرانی ها هستیم. قطر همسایه نزدیک ما در خلیج فارس است و هر گونه آرامش و ثبات در این کشور و هر کشور همسایه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد.