به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه لس آنجلس تایمز درباره طرح پیشنهادی باراک اوباما به کنگره برای اقدام نظامی علیه دولت سوریه نوشت: رئیس جمهور آمریکا برای کسب مجوز اقدام نظامی علیه بشار اسد با دو جبهه قدرتمند در کنگره مواجه است و باید نمایندگان افکار عمومی خسته از جنگ و دیگر نمایندگانی که نسبت به مدیریت بحران سوریه منتقد کاخ سفید هستند را قانع کند.

براساس این گزارش، صداهای هر دو گروه روز یکشنبه در جلسات محرمانه بعضی از نمایندگان کنگره که از تعطیلات بازگشته اند مشهود بود.

لس آنجلس تایمز نوشت: باراک اوباما خود را از افکار عمومی دور نگه داشته و موضوع را به جان کری وزیر خارجه خود واگذار کرده است. کری با استفاده از مجموعه ای از مصاحبه های تلویزیونی تلاش می کند نشان دهد که عزم دولت روز به روز بیشتر شده است. وی طی ۲۴ ساعت گذشته با مطرح کردن شواهد و مدارک جدید تاکید کرد که دولت سوریه در حمله شیمیایی روز ۲۱ اوت از گاز سارین استفاده کرده است.  

کری برای افزایش شانس کسب مجوز از کنگره همچنین گفت: بشار اسد در استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم خودش به صدام حسین و آدولف هیتلر پیوست.

با این حال طیف های مختلف کنگره درباره آنچه که اوباما از آن به عنوان اقدام محدود یاد شده است شک و تردید دارند.

« ران پاول» سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی درخواست اوباما از کنگره برای کسب مجوز اقدام نظامی علیه سوریه را محکوم کرد.

پاول در برنامه « میت اند پرس» شبکه ان بی سی گفت: اگر کنگره هم به این درخواست رای بدهد ما نباید در جنگ سوریه درگیر شویم.

وی افزود: به نظر من احتمال کسب مجوز اقدام نظامی علیه سوریه از کنگره ۵۰-۵۰ است.

این روزنامه آمریکایی افزود: رند پاول رهبر جناح قدرتمند نئومحافظه کاران کنگره است که به دنبال سیاست خارجی کمتر جنگ طلبانه است.

رند پاول می گوید که منافع آمریکا را در هیچ یک از طرف های درگیر در جنگ سوریه نمی ‎ بیند بنابراین جنگ منفعتی برای آمریکائیها نخواهد داشت.

از سوی دیگر سناتور جان مک کین و هم فکران او که موافق اقدام نظامی علیه سوریه هستند می گوید؛ او هم مخالف جنگ علیه سوریه است مگر اینکه کاخ سفید استراتژی درازمدت و مشخصی برای بشار اسد داشته باشد.

مک کین به شبکه سی بی اس گفت: ما نیازمند یک استراتژی و یک نقشه راه هستیم. از نگاه ما بهترین راه برای حذف تهدید استفاده از سلاحهای شیمیایی توسط بشار اسد، ساقط کردن او از قدرت است.

پیتر کینگ، سناتور جمهوریخواه ایالت نیویورک نیز می گوید که کسب رای از کنگره برای اقدام نظامی علیه سوریه بسیار مشکل است چرا که باراک اوباما در این مورد طرح مشخصی ندارد.

کنگره آمریکا قرار است روز ۹ سپتامبر درباره طرح حمله نظامی علیه سوریه رای گیری کند.