به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این روزنامه به قلم محمود زیات نوشت: رئیس جمهور آمریکا که با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا وعده آمریکای بدون جنگ و بدون باتلاق را به شهروندان آمریکایی داده بود با مسائل ملت های منطقه به گونه ای رفتار می کند که انگار نماینده خدا بر روی زمین است!

الدیار در ادامه با ذکر این نکته که معادله موضع حزب الله لبنان در هرگونه جنگی علیه سوریه تاکنون برای آمریکا نامشخص باقی مانده است، نوشت: حزب الله درخصوص موضع حقیقی اش در قبال هرگونه تجاوز احتمالی به سوریه به مثابه معادله حاضری است که از اذهان مخفی مانده است و هیچگونه اضطراری هم برای تعیین مسیر استراتژیک خود در این رابطه ندارد اما در عین حال هیچ تغییر استراتژی در قبال ایلات متحده آمریکا نداده است و همچنان به آن به عنوان شیطان بزرگ نگاه می کند.

الدیار ادامه می دهد: سخن نهایی در چنین تجاوزی بدون شک برای حزب الله است، حزبی که حق خود می داند ضرباتی دردناک متوجه آمریکا کند مادامی که ارتش آمریکا با توپخانه ها و هواپیماهایش با هدف تجاوز نظامی پشت مرزهایش قرار گرفته است.

به عقیده نویسنده الدیار، حزب الله امروز به مراتب بیشتر از جنگ ۳۳ روزه مورد هدف قرار گرفته است چه آنکه آیا حزب الله می تواند در حالی که عمق استراتژیکش در سوریه به عنوان پشتیبان مقاومت هدف قرار می گیرد در مقابل این تجاوز نظامی سکوت اختیار کند؟ به همین دلیل است که معادله آمریکایی حمله به سوریه به پیچیدگی های سختی برای آمریکایی ها تبدیل شده است زیرا آنها بر اساس آن چیزی که پیشتر اعلام کرده اند امنیت اسرائیل بیش از هر چیزی در حمله به سوریه برایشان اهمیت دارد و چه بسا همین امر باعث تشکیک در آغاز جنگ برای دولت آمریکا شده است.

نویسنده الدیار در پایان می نویسد: کابوس ویتنام، افغانستان و عراق همچنان آمریکایی ها را دنبال می کند و آیا این بار در سوریه نیز این کابوس تکرار می شود؟