به گزارش پارس به نقل از فارس، غلامرضا آزادی در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: متاسفانه رقابت در سینما، رقابت در آثار است.

وی افزود: دولت فقط از عده ای خاص حمایت می کند که هیچ ثمره ای ندارد و باید بخش خصوصی تقویت شود.

این نویسنده و کارگردان اضافه کرد: افرادی که با بودجه و اعتبار دولتی فیلمسازی می کنند، هیچ گونه نگرانی در رابطه با اکران ندارند اما بخش خصوصی به اکران و بازگشت سرمایه فکر می کند.

وی تاکید کرد: اکثر فیلم هایی که با بودجه دولتی ساخته می شوند، قصد نصیحت دارند و این در حالی است که کودکان فیلم های شاد، جذاب و سرگرم کننده می پسندند.

آزادی با بیان اینکه فیلمسازی یک علم است، افزود: با هر تکنیک می توان کار کرد، اما نیاز به شور و حرارت در ساخت اثر سینمایی ویژه کودکان وجود دارد.

وی در ادامه به مسائل و مشکلات سینما اشاره کرد و گفت: این مسائل و مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد اما با برنامه ریزی فیلمنامه خوب و یک تیم قوی می توان تمامی مشکلات را از میان برداشت و آثار فاخری ساخت.

این نویسنده و کارگردان اضافه کرد: چند سالی بود که فیلم کودک در حال نابودی بود اما خوشبختانه با افراد دلسوز و کاردانی که وجود دارند، بسیار امیدواریم وضع بهبود یابد و سینما از این وضع خارج شود.

وی گفت: وضعیت سینمای کشور سرطانی شده بود اما در حال بهبود است.

آزادی اذعان کرد: فیلمساز واقعی در هر شرایطی می تواند کار کند.