به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نعیمه اشراقی فعال سیاسی اصلاح طلب در صفحه فیس بوک خود نوشت: اگر برداشت نزدیکان من از سخنان آقای هاشمی در حسینیه جماران برداشت صحیحی نبوده، از همین جا و بعدا حضوری از ایشان (هاشمی رفسنجانی) عذرخواهی می کنم.

وی افزوده است: سایت ها و افرادی که به دنبال گل آلود کردن آب و گرفتن ماهی از آن هستند، بدانند بی هوده انرژی خود را هدر می دهند و زحماتشان بر باد فناست.

اشاره نعیمه اشراقی به مطلبی است که وی چند روز گذشته در صفحه فیس بوک خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات سوریه نقل کرد.

وی چندی پیش با اشاره به ملاقات هاشمی رفسنجانی با برخی از مردم اصفهان در حسینیه جماران درباره صحبت های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه نوشته بود: " آقای هاشمی رفسنجانی در ملاقات با جمعی از مردم استان اصفهان در حسینیه جماران که ساعاتی پیش انجام شد، در ارتباط با بمباران اخیر سوریه سخنانی بدین مضمون مطرح کرده است: دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند، عواقب سخت آن را خواهد دید؛ همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خورد خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد. "

پیرو این اظهارات بود که رضا سلیمانی مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها نقل قول نعیمه اشراقی از هاشمی رفسنجانی درباره مسائل سوریه را تکذیب و ضمن" شایعه" دانستن آن تأکید کرد که موضع هاشمی درباره سوریه، فلسطین و لبنان شفاف است و با یک شایعه مخدوش نمی شود.

به گفته سلیمانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی سوریه را به عنوان دژ مستحکم مقابله با رژیم اسرائیل می داند.

مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریف اظهارات هاشمی در ملاقات با جمعی از مردم اصفهان گفته بود: هاشمی آنجا گفت بنده به حلبچه رفتم و دیدم که مردم مثل برگ خزان کشته شده بودند؛ سلاح شیمیائی سلاح مخوفی است و یکی از دلایل ختم جنگ احساس خطر از احتمال استفاده صدام از این سلاح علیه کشورمان بود. آقای هاشمی در آن دیدار گفت در سوریه هم این سلاح شیمیائی به کار برده شده اما اصلاً بحث دولت اسد را در این زمینه مطرح نکرد و گفت آمریکا می خواهد با این بهانه به سوریه حمله کند لذا سخنان هاشمی تحریف شده و خانم اشراقی تفسیر خود را مبنا قرار داده است.