به گزارش پارس به نقل از مهر، شاهدان عینی اعلام کردند: در حمله انتحاری شب گذشته به یکی از پادگانهای ارتش لیبی شهر بنغازی دستکم ۱۰ نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

بنابر اعلام یک منبع امنیتی، فرد انتحاری با استفاده از یک دستگاه خودرو تویوتا خودش را به نزدیکی مرکز امنیتی رسانده و انفجار را انجام داده است. در نتیجه این انفجار اجساد قربانیان حادثه تکه تکه شد.

طی روزهای اخیر اکثر کشورهای خارجی دفاتر کنسولی خود را در شهر بنغازی به علت مسائل امنیتی و انفجارهای پیاپی تعطیل کرده اند. انفجارهای اخیر در منطقه نفت خیز بنغازی (شرق لیبی) با تقاضای برخی جریانها در این منطقه برای استقلال از حکومت مرکزی همزمان شده است.

دیگر تحولات لیبی به شرح زیر است:

- افراد مسلح با یورش به مقر اصلی شرکت ارتباطات و فناوری لیبی در شهر طرابلس، مسئولان این شرکت را مجبور به قطع اینترنت کردند. به گزارش شبکه روسیا الیوم، در پی اقدام این گروههای مسلح دسترسی به اینترنت به طور کامل در طرابلس و دیگر مناطق غربی لیبی قطع شده است. نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری لیبی در تلاش برای مذاکره با گروههای مسلح و قانع کردن آنها ورورد کارشناسان شبکه برای وصل دوباره اسنترنت هستند.

-" عبدالباری العروسی" وزیر نفت لیبی در حاشیه نشست کشورهای عربی صادرکننده نفت (OAPEC) از احتمال اقدام نظامی برای شکستن محاصره بنادر و اسکله های نفتی شرق این کشور که توسط گروههای مسلح انجام شده خبر داد.