به گزارش پارس به نقل از فارس، دفتر ریاست جمهوری تونس امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد حالت فوق العاده ای که از زمان انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ در تونس برقرار شد، لغو شد و این امر نشان از بهبود اوضاع امنیتی در تونس می دهد.

این منبع تصریح کرد: منصف مرزوقی رئیس جمهور و فرمانده عالی نیروهای مسلح تونس با ابلاغ فرمانی دستور لغو حالت فوق العاده را در سرتاسر خاک تونس از چهارشنبه پنجم مارس ۲۰۱۴ صادر کرد.

با توجه به اینکه مرزوقی نوامبر گذشته حالت فوق العاده را برای هشت ماه دیگر تمدید کرده بود، این وضع چهار ماه جلوتر از موعدی که بارها تمدید شده بود، به پایان رسید.

ریاست جمهوری تونس افزود: لغو وضع فوق العاده توانمندی های دستگاه های امنیتی مسئول اجرای قانون را محدود نمی کند و مانع از تقاضای کمک از نیروهای نظامی در صورت نیاز نخواهد شد.

این منبع در توضیح گفت: این قانون در اجرای قوانین و اقداماتی که اکنون در کشور اجرا می شود از جمله اقدامات مربوط به مناطق عملیات نظامی و مناطق حایل مرزی، هیچ تغییری ایجاد نمی کند.

دفتر ریاست جمهوری تونس به مناطق نظامی ویژه ای اشاره می کند که سال ۲۰۱۳ به ویژه در مرزها با الجزایر و لیبی اعلام کرد؛ مناطقی که در آن گروه های مسلح تندرو فعال هستند.

تونس سال ۲۰۱۳ شاهد تنش های متعددی بود که با قتل دو تن از رهبران معارضان و توقف چندین ماهه فعالیت نهادهای این کشور همراه شد.