به گزارش پارس ، مهر به نقل از شینهوا، وزارت خارجه پاکستان حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را به وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور که بر اثر آن چهار نفر کشته شدند، محکوم کرد.

بر این اساس هواپیمای بدون سرنشین آمریکا دو موشک را به یک منزل مسکونی در منطقه میرعلی در وزیرستان شمالی شلیک کرده که باعث ویرانی این خانه شد.

وزارت خارجه پاکستان حملات یکجانبه آمریکا به پاکستان را ناقض حاکمیت این کشور و تمامیت ارضی آن خواند و بر لزوم توقف فوری این حملات تاکید کرد.

به نوشته شینهوا، دولت پاکستان بارها اعلام کرده که در جریان حملات پهپادهای آمریکا تنها غیرنظامیان کشته می شوند و این حملات نتایج عکس دارد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان تاکید شده است که چنین حملاتی تاثیر منفی بر تمایل دو کشور برای تقویت روابط و تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه می گذارد.

حمله آمریکا به پاکستان یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت پاکستان از شکایت رسمی خود از اقدامات واشنگتن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آتی خبر داد.

حمله روز شنبه به وزیرستان شمالی هیجدهمین حمله آمریکا به پاکستان در سال ۲۰۱۳ بود که از ابتدای آن تاکنون ۱۱۶ نفر کشته شدند.

مشاور امنیتی و امور بین الملل نخست وزیر پاکستان گفت: مقامات پاکستانی در نشست های آتی خود با مقامات آمریکایی درباره توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین گفتگو می کنند زیرا در جریان این حملات تنها افراد بی گناه کشته می شوند.

همچنین در جریان درگیری میان ارتش هند و پاکستان در خط کنترل منطقه کشمیر در ۱۸۳ کیلومتری شمال غرب شهر سرینگر پنج نفر کشته شدند.