به گزارش پارس ، غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت و گو با فارس، درباره توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت برای تحقق روحیه جهادی در دولت یازدهم اظهار داشت: کار جهادی کردن منافاتی با تدبیر و امید ندارد و ما در تاریخ صدر اسلام نیز می بینیم که جهادهای پیامبر اسلام (ص) همیشه با درایت و تدبیر بوده است.

دهقان به تدبیر پیامبر (ص) در صلح حدیبیه که مقدمه فتح بدون خون ریزی مکه شد اشاره کرد و افزود: می توان با روحیه آرمان گرایی جهاد گونه فکر و عمل کرد و در عین حال واقعیت ها را نیز در نظر گرفت و کارها را با تدبیر پیش برد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه باید نگاه خود را از حرکت جهادی مورد بازبینی قرار دهیم گفت: حرکت جهادی حرکتی کور و بدون برنامه نیست، بلکه حرکتی توأم با ایمان و سرشار از امید و تدبیر لازم است.

وی در خصوص توصیه رهبری به هیئت دولت مبنی بر جلوگیری از بروز زمینه های فساد خاطرنشان کرد: با بکار گیری عناصر دلسوز انقلاب که از سابقه انقلابی برخوردار باشند و در عین حال چشم و دلشان نیز سیر باشد، می توان از انواع فساد جلوگیری کرد.

دهقان در همین زمینه ادامه داد: آنچه می تواند از فساد گسترده جلوگیری کند، برخورداری از اطلاعات کافی و لازم در حیطه مدیریتی است که خوشبختانه آقای روحانی تلاش کرده از چهره هایی استفاده کند که از تجربه بالای سیاسی و مدیریتی برخوردار باشند.