به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدرضا عارف سه شنبه شب در همایش" سپاس عارف" که در مجتمع فرهنگی نصر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فضای ناامیدی حاکم بر اصلاح طلبان هیچ گونه ارتباطی با آرمان های انقلاب اسلامی ندارد و این امر ناشی از نوع تنگ نظری است.    
 
وی با تاکید بر اینکه تفکر اصلاح طلبی به معنای تفکر انقلاب اسلامی است، افزود: سد ناامیدی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ شکسته شد زیرا تا پیش از این فضایی توهمی مبنی بر شکست جریان اصلاح طلب در جامعه ایجاد شده بود.
 
معاون اول دولت اصلاحات ادامه داد: این فضای توهمی با حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات از بین رفت و دراین راستا بنده با وجود مشکلات فراوان، گفتمان اصلاح طلبی را با عنوان گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کردیم.
 
عارف با تاکید بر اینکه ایجاد امید دوباره در اصلاح طلبان به منزله سرمایه اجتماعی است و باید به طور صحیح مدیریت شود، گفت: در حوادث سال ۸۸ نیز اصولگرایان باید یک درصد خطای خود را بپذیرند و به جریان اصلاحات نیز یک درصد حق دهند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد: خدا را شکر حماسه سیاسی در انتخابات ۹۲ با حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم پای صندوق های رای خلق شد.
 
وی با اشاره به اینکه نیاز جدی به تحزب در نظام اسلامی دستاورد انتخابات ۹۲ است، بیان کرد: انتخابات ۹۲ سبب تقویت امنیت ملی کشور شد.
 
معاون اول دولت اصلاحات عنوان کرد: بنده در صحبت های انتخاباتی چهار محور مهم که متوجه بخش دولت است را تعریف کرده ام.
 
وی بیان کرد: اصلاح طلبان باید برای ۲۷ درصدی که رای نداده اند چاره و تدبیری بیندیشد زیرا تفکر اصلاحات نباید به دنبال حضور حداکثری باشد بلکه باید به دنبال حضور ۱۰۰درصدی باشد.    
 
عارف با اشاره به رئیس جمهور منتخب، تاکید کرد: باید گذاشت تا روحانی با عنوان رئیس دولت افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند و در این رابطه باید افرادی که وارد کابینه یازدهم می شوند دارای وحدت رویه و انسجام در انجام امور باشند.
 
عارف گفت: در انتخابات ۹۲ هیچ فرد و جریان و حزب سیاسی احساس شکست نمی کند و همه خود را پیروز میدان انتخابات می دانند.
 
وی عنوان کرد: نیاز است تا دولت یازدهم به مطالبات مردمی توجه کند هر چند که مسئله مهم این است که باید به روحانی کمک کرد.
 
وی با تاکید بر این مطلب که مطالبات مردمی، تشویق مردم به ویژه نسل جوان و دانشگاهی با امید دادن در فضای عقلانیت ضروری است، افزود: اصولگرایان در اواخر عمر دولت به جای اینکه حساب خود را از حساب دولت جدا کنند، باید نقدها را بررسی و به اصلاح آنها می پرداختند.    
 
وی سپس با تاکید بر اینکه باید مشکلات در فضایی توام با همدلی حل شود، یادآور شد: مردم مطالباتی دارند که باید پاسخ داده شود و در این مسیر همه مشکلات با وحدت رویه اعضای کابینه مرتفع شود.
 
وی ادامه داد: باید دست روحانی در انتخاب اعضای کابینه باز باشد زیرا اگر رئیس دولت احساس کند، نیرویی به او تحمیل می شود باعث ایجاد فتنه و دعوا می شود.