به گزارش پارس به نقل از فارس، دفتر نخست وزیری انگلیس ضمن اعلام خبر گفت وگوی « باراک اوباما» و « دیوید کامرون» در خصوص تحولات اخیر سوریه اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در گفت وگوهای خود به توافق رسیدند که تردیدی وجود ندارد که دولت سوریه حملات شیمیایی « دمشق» را انجام داده است.

رئیس جمهور آمریکا در یک هفته اخیر به دنبال ادعاهای اثبات نشده مخالفان مبنی بر استفاده نیروهای « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از سلاح های شیمیایی در حمله چهارشنبه « دمشق» تلاش ها برای فضاسازی علیه دولت سوریه و حمله نظامی به این کشور را آغاز کرده است.

در یک هفته اخیر، « باراک اوباما» با « کوین راد» نخست وزیر استرالیا، « فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه و دیگر همپیمانان خود درباره بررسی اقدام نظامی علیه دولت سوریه وارد گفت وگو شده است.

مقامات آمریکایی همچون « جان کری» وزیر خارجه آمریکا، « جو بایدن» معاون اوباما و دیگر همپیمانان آمریکایی چون فرانسه و انگلیس در لفاظی های اخیر خود همگی تلاش کردند بدون ارائه هرگونه سند و شواهد این مسئله را تلقین کنند که دولت اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است و این در حالی است که روسیه و چین تأکید دارند که اسد به سلاح های شیمیایی نیازی ندارد.