به گزارش پارس به نقل از فارس، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا که به کشورهای جنوب شرقی آسیا سفر کرده است امروز در اولین مقصد سفر یک هفته ای خود وارد مالزی شد.

هیگل در کوالالامپور با اشاره به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت: باراک اوباما از ارتش تقاضا کرده است برای همه گزینه های ضروری آماده باشند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: دولت آمریکا هنوز درحال بررسی استفاده یا عدم استفاده از نیروی نظامی علیه حکومت بشار اسد است.

وی افزود: در میان گزینه هایی که مورد بحث قرار گرفته است ارزیابی اطلاعاتی از یک حمله نظامی، حمایت های بین المللی از اقدام نظامی و آنچه که او از آن به عنوان مسائل مشروع نام برد نیز وجود دارد.

هیگل تاکید کرد که کاخ سفید از وزارت دفاع خواسته برای همه گزینه های ممکن آماده باشد و ما هم کاملا آماده هستیم.

چهارشنبه گذشته کمی پس از ورود بازرسان سازمان ملل به سوریه، که به دعوت دولت این کشور صورت گرفت، مخالفان از حمله شیمیایی به منطقه « الغوطه» خبر دادند.

مسکو می گوید اسنادی در دست دارد که نشان می دهد مخالفان دولت سوریه با هدف تحت فشار قرار دادن دولت سوریه، این حمله را انجام داده اند. دولت سوریه هم دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

براساس این گزارش، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با مشاوران امنیتی خود دیدار و درباره سناریوهای مختلف پیش روی دولت درباره سوریه بحث و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، سفر یک هفته ای هیگل در چارچوب تلاش های واشنگتن برای ایجاد توازن در اولویت های استراتژیک آمریکا در قبال منطقه آسیا – اقیانوسیه صورت می گیرد.

هیگل قرار است امروز با « هشام الدین حسین» وزیر دفاع مالزی و « نجیب رزاق» نخست وزیر این کشور دیدار کند.