به گزارش پارس ، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان مسئول کمیته اسلامی کردن دانشگاه ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، در خصوص احتمال معرفی توفیقی به عنوان وزیر علوم دولت یازدهم، اظهار داشت: در مورد آقای توفیقی دو نکته خیلی آشکار است که باید به آن توجه کنیم؛ نکته اول این است که وی دارای اندیشه های سکولار است و قائل به اسلامی شدن دانشگاه ها نیست.

وی افزود: طبیعتاً نظام اسلامی ما اهدافی دارد که این اهداف همان اهداف ائمه است، بر همین اساس ما اسلامی شدن را در همه ابعاد زندگی پیگیری می کنیم؛ ما باید دانشگاه های اسلامی هم داشته باشیم و تا این اتفاق صورت نگیرد، مشکلات حل نمی شود.

نبویان ادامه داد: امام (ره) اولین گام را در این رابطه برداشتند، از آنجایی که دانشگاه ما سکولار بود و محتوای کتاب ها با اسلام سازگاری نداشت و حتی علوم انسانی در بسیاری از موارد حتی ضد اسلامی بود، امام (ره) انقلاب فرهنگی را انجام داد و دو سال و نیم درب دانشگاه ها را بست.

نماینده مردم تهران گفت: این اقدام امام (ره) به این معنی بود که آن دانشگاه ها به درد نظام جمهوری اسلامی نمی خورد و با اهداف آن سازگاری ندارد و ما تا تحول را در دانشگاه ها انجام ندهیم، نمی توانیم در سایر مسائل تحول داشته باشیم.

نبویان اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم تاکید زیادی دارند و همواره به این مسئله اشاره داشتند که علوم انسانی موجود در دانشگاه ها برای جامعه مضر است؛ ایشان فرمودند که من نمی گویم غیر مفید است بلکه مضر است؛ بر همین اساس ما باید در دانشگاه ها تحول ایجاد کنیم و در واقع اسلامی شدن دانشگاه ها یک اصل محسوب می شود.

وی افزود: آقای میلی منفرد که قبلا برای وزارت علوم معرفی شده بود، مشکلات متعددی داشت؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آئین نامه ارتقاء این بحث را آورده که اساتید را با معارف اسلامی آشنا کند چرا که اساتید می خواهند دانشجویان را تربیت کنند، بر همین اساس باید با اندیشه های اسلامی آشنا باشند و آقای میلی منفرد معتقد بود که باید جلوی این کار گرفته شود.

وی ادامه داد: آقای توفیقی در مصاحبه ای که با روزنامه توقیف شده مغرب داشت، تاکید می کند که این اقدامات، اقدامات درستی نیست؛ وی می گوید از جمله اقداماتی که انجام شده ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی بود؛ من نمی دانم اگر یک فرد نخواهد کنار نامحرم بنشیند پس تکلیفش چه می شود.

نبویان گفت: آقای توفیقی در آن مصاحبه تاکید می کند که متاسفانه برخی اقدامات مثل ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی در حال انجام است و می گوید که ما آماری داریم که در یک دانشگاه تک جنسیتی مانند الزهرا دخترها افسرده شده اند و در واقع این موضوع را مسخره می کند.

مسئول کمیته اسلامی شدن دانشگاه ها در مجلس، اظهار داشت: مسئله بعدی مربوط به مواضع سیاسی است؛ به اعتقاد من آقای میلی منفرد در مرتبه پائین تری از آقای توفیقی قرار دارد، آقای توفیقی در فتنه ۸۸ صریح به میدان می آید و در تحصن دانشگاه تهران شرکت می کند و در آنجا فرد را متهم نمی کند بلکه نظام را متهم می کند که ۱۱ میلیون رای را جابجا کرده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بنده نکات مهمی را در سخنان توفیقی یافتم و البته این سخنان را دو بار هم گوش دادم؛ وی در ابتدا یک دروغ به کل نظام می بندد؛ من نمی دانم که آیا آدم دروغگو به درد نظام اسلامی می خورد یا نه؛ که می خواهد وزیر هم شود، در حالی که آقای روحانی می گوید دولت من دولت صداقت است.

نبویان اظهار داشت: نکته بعدی این است که توفیقی می گوید رای آقای موسوی ۲۴ میلیون و رای آقای احمدی نژاد ۱۳ میلیون است و در واقع یک جابجایی صورت گرفته و به قول آقای توفیقی رای ها دستکاری شده است؛ بعد از آن هم وی به رئیس جمهور منتخب مردم توهین می کند در حالی که ۲۴ میلیون نفر به آقای احمدی نژاد رای داده بودند؛ نمی دانم الان کسی جرأت می کند و آیا درست است که کسی به آقای روحانی توهین کند و مثلا به او بگوید بی ادب؛ در آن زمان عین این عبارات توسط آقای توفیقی برای احمدی نژاد بکار برده شد؛ نمی دانم اگر من به یک نفر بگویم بی ادب آیا خودم ادب را رعایت کرده ام.

نبویان افزود: توفیقی همچنین در آنجا افراد را تحریک می کند و می گوید که دانشجویان مظلومند و صدایشان به جایی نمی رسد و فقط باتوم روی سرشان است و راهپیمایی ۲۵ خرداد را یک حماسه می نامد و می گوید که در طول تاریخ انقلاب فشارها زیادی بر کشور وارد شده است و حادثه کنونی یعنی فتنه ۸۸ تألم و تاسف بارتر از قضایایی مثل ۷ تیر و ۸ شهریور است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به اعتقاد من باید از آقای روحانی تعجب کنیم که بخواهد این چنین فردی را برای وزارت علوم انتخاب کند.

نبویان گفت: اگر میلی منفرد برای حضورش در فتنه ۸۸ و داشتن فکر سکولار در مجلس رد شد، نباید فردی که حضورش در فتنه قوی تر است به مجلس معرفی شود، چرا که این کار نوعی لجاجت محسوب می شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آقای روحانی در تحلیف سه ویژگی برای دولتش برشمرد و گفت که ما میزان را رای ملت می دانیم و دولت ما دولت صداقت است و ما قانون گراییم؛ سؤال من این است که آیا فقط در سال ۹۲ میزان رای ملت است و در سال ۸۸ میزان رای ملت نبود؛ وزیری که رای ملت را در سال ۸۸ میزان ندانسته چرا باید به مجلس معرفی شود.

نبویان خاطرنشان کرد: کسانی که دروغ تقلب را مطرح کردند و هنوز هم پای آن ایستاده اند، آیا استفاده از این افراد با اعتدال سازگاری دارد؟

وی ادامه داد: آقای روحانی گفته که قانون گراست و سؤال من این است افرادی که میزان را رای ملت نمی دانند و دروغگو هستند و قانون گرا نبودند آیا انتخاب آنها با اعتدال سازگار است.

نبویان گفت: به اعتقاد من آقای روحانی باید به اطرافیانش هم تذکر دهد؛ افرادی مثل آقای ترکان باید از آقای رئیس جمهور تذکر بگیرد، چرا که تهدید کردن نمایندگان و از موضع بالا با آنان صحبت کردن درست نیست چرا که نمایندگان منتخب ملت هستند و باید حرف ملت را بزنند و آقای ترکان هم باید بداند که تهدید نمایندگان اقدام درستی نیست.