به گزارش پارس ، مهر به نقل از پایگاه الحدث، در پی مطرح شدن ادعاهای مخالفان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی گمانه زنیها درباره حمله نظامی آمریکا به سوریه افزایش یافته است.

این در حالی است که قدرت بالای سیستم دفاع موشکی سوریه که به گفته کارشناسان از تمام کشورهای منطقه بالاتر است، ماجراجویی نظامی علیه این کشور را با مشکل جدی روبرو کرده است.

سرنگونی دو فروند جنگنده ارتش ترکیه در سواحل لاذقیه با وجود داشتن سیستمهای بسیار پیشرفته رادار گریز، توانمندی ارتش سوریه را در گذشته نشان داده است، حال اگر اهداف سوریه، ناوهای آمریکایی در سواحل باشند هدف قرار دادن آن امری ساده خواهد بود.

از طرفی برخی منابع از تحویل موشک" شیطان" به عنوان قویترین سیستم موشکی جهان به سوریه خبر داده اند که حتی صهیونیستها را به واکنش وادار کرده است.

در پی انتشار اخباری در زمینه حضور چهار ناو آمریکایی مجهز به موشکهای کروز باید این سوال را مطرح کرد که آیا آمریکا نیز اشتباه رژیم صهیونیستی را زمانی که ناو خود را در سواحل لبنان غرق شده دید، تکرار خواهد کرد؟

در واقع تلاش آمریکا برای حمله به سوریه از سواحل این کشور علاوه بر قدرت بالای سیستم دفاع موشکی سوریه با مشکلات دیگری نیز روبرو است که اتخاذ این تصمیم را بسیار دشوار کرده است.

از منظری دیگر، آمریکا در صورتی حمله موشکی به سوریه را اجرایی می کند که از تحریک جریانهای داخل سوریه ناتوان باشد و یا اینکه نظام سوریه در اثر جنگ داخلی به حدی دچار فرسایش شده باشد که تنها به یک ضربه نهایی برای سقوط نیاز داشته باشد. این دو مورد تاکنون درباره سوریه رخ نداده است.