به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمله راکتی اوایل هفته جاری به نزدیکی یک مقر نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان به احتمال زیاد توسط حزب الله و در واکنش به حمله هوایی اخیر اسرائیل صورت گرفته است.

نشریه صهیونیستی یدیعوت حاآرنوت گزارش داده است که این حمله شب جمعه رخ داده و خبر آن ظهر شنبه منتشر شد. این نشریه گزارش داد، دو راکت در نزدیکی یک مقر وزارت جنگ اسرائیل در کوه حرمون اصابت کرده است که هیچ خسارت و زخمی در پی نداشته است.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول نظامیان اسرائیل فکر می کردند که این راکت ها به صورت اتفاقی در جریان جنگ داخلی سوریه به این منطقه اصابت کرده است اما بعدا این احتمال داده شد که این راکت ها توسط حزب الله و در واکنش به حمله هفته گذشته جنگنده های اسرائیلی به شرق لبنان صورت گرفته است.

منابع نظامی و امنیتی که خواسته اند هویت شان افشا نشود، به دیلی استار گفته اند، این راکت ها به احتمال زیاد توسط حزب الله و در واکنش به حمله گذشته اسرائیل شلیک شده اند.

جنگنده های اسرائیل در تاریخ ۲۴ فوریه به منطقه مرزی شرق لبنان که در کنترل حزب الله قرار دارد حمله کردند و بنا بر برخی گزارش ها، یک محموله پیشرفته تسلیحاتی را هدف قرار دادند. منابع امنیتی به دیلی استار گفته اند هواپیماهای جنگی اسرائیل چهار راکت به این منطقه مرزی شلیک کردند.

حزب الله لبنان دو روز پس از این اتفاق، با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این حمله، اعلام کرد، جواب تجاوزگری رژیم صهیونیستی را در مکان و زمان مناسب خواهد داد.

به دلیل ترس از انتقام گیری حزب الله، مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل سطح آماده باش نیروهای خود را افزایش داد. در همین زمینه یدیعوت حاآرنوت گزارش داد، به نظامیان اسرائیل در بلندی های جولان دستور داده شده تا سطح آماده باش خود را افزایش دهند.

افزایش نگرانی های اسرائیل همچنین منجر شد ارتش این رژیم نوع خودروهای گشتی خود را تغییر داده و از خودروهای زرهی با امنیت بالا استفاده کند. یدیعوت حاآرنوت همچنین گزارش داد، این سطح آماده باش برای سفارتخانه های اسرائیل در سرتاسر جهان نیز اتخاذ شده است.

در اتفاقی جداگانه، یک منبع امنیتی گفت، یک گلوله که در جریان تمرین نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی شلیک شده بود به صورت اتفاقی به خودروی در جنوب لبنان اصابت کرد. بنابر گفته این منبع امنیتی این حادثه هیچ گونه تلفاتی در پی نداشته است.