به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « یورونیوز» ، پزشکان و کارمندان بیمارستان های آتن، پایتخت یونان روز جمعه با اعلام اعتصاب دست از کار کشیده و به سوی پارلمان راهپیمایی کردند.

این اعتراض در مخالفت با برنامه تعطیلی تعدادی از بیمارستان ها، انتقال کارمندان و تغییر مسوولیت شمار زیادی از شاغلان بیمارستان های دولتی صورت گرفت.

« اسپیروس پاپاکوستانتینو» یکی از پزشکان شرکت کننده در این اعتصاب و تظاهرات گفت: « ما مبارزه می کنیم تا مردم به بیمارستان ها دسترسی داشته باشند و هیچ تختی را از دست ندهیم و هیچ بیمارستانی تعطیل نشود. ما همچنین برای شغلمان و شرایط بهتر در بیمارستان های دولتی و خدمات درمانی رایگان برای همه، مبارزه می کنیم. »

« می کالیس اداکیس» شهروند ۴۹ ساله ای که به بیماری صرع مبتلا است گفت: « من تا حدود پنج، شش ماه پیش داروهایم را رایگان دریافت می کردم؛ داروهایی که از تولد تا مرگم باید مصرف شود اما حالا مجبورم ۲۵ درصد بهای آن را بپردازم. »

دولت یونان در حالی خواستار تعطیلی تعدادی از بیمارستان های سراسر این کشور است که طی سه سال گذشته و در راستای اصلاحات اقتصادی مورد نظر صندوق بین المللی پول، از بودجه بخش بهداشت و درمان کاسته شده است.