به گزارش پ ارس به نقل از فارس، عربستان خواستار نشست فوری شورای امنیت در ادامه فضاسازی های رسانه ای شد که دولت بشار اسد را در آستانه حضور تیم تحقیقاتی سازمان ملل در این کشور به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم می کنند.

عربستان سعودی خواسته است شورای امنیت سازمان ملل چیزی که به ادعای این کشور حمله شیمیایی ارتش سوریه است را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان گفت: « وقت آن است که شورای امنیت مسئولیتش را انجام دهد؛ این شورا باید اختلاف بین اعضایش را کنار بگذارد و با برگزاری نشستی فوری برای صادر کردن قطعنامه ای صریح و بازدارنده جهت پایان دادن به این بحران انسانی اعتماد جامعه بین الملل را جلب کند. »

معارضان مسلح سوری، در حالی که قرار است بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در منطقه « خان العسل» وارد دمشق شوند در ادعایی تازه ارتش سوریه را به استفاده از گاز مرگبار سارین در مناطقی از « الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق متهم کرده اند.

سارین یکی از خطرناک ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است.

ادعای استفاده بشار اسد از سلاح های شیمیایی از مدتها پیش در برهه های مختلف علیه دولت وی مطرح شده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه ادعای معارضان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و تأکید کرد این گزارش ها تلاش برخی رسانه های غربی برای فضاسازی علیه سوریه است.