به گزارش پارس به نقل از فارس، " فائض مصطفی" سفیر فلسطین در فدراسیون روسیه امروز به خبرنگاران اعلام کرد که" صائب عریقات" رئیس هیئت مذاکره کننده فلسطینی در مذاکرات سازش با اسرائیل در تاریخ ۲۲ آگوست (اول شهریور) به مسکو سفر خواهد کرد تا با" سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه دیدار و مذاکره کند.

به گفته سفیر فلسطین، عریقات روز پنج شنبه ۲۲ آگوست به مسکو سفر خواهد کرد که در جریان این سفر با وزیر خارجه روسیه نیز گفت وگوهای مفصلی خواهد داشت که موضوع اصلی این مذاکرات روند صلح فلسطین-اسرائیل است که دور جدید آن به تازگی آغاز شده است.

این دیپلمات بلندپایه افزود: روابط فلسطین و روسیه همواره بسیار خوب بوده و ما امیدواریم که رایزنی های مرتب بین دو طرف چه در مسکو و چه در فلسطین همچنان ادامه داشته و باعث تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه شود.

دور دوم مذاکرات فلسطین-اسرائیل در تاریخ ۱۴ آگوست برگزار شد و حدود ۵ ساعت پشت درب های بسته ادامه داشت. طبق ارزیابی مقامات نزدیک به این مذاکرات، این گفت وگوها بسیار جدی و پرمحتوا بوده است. ریاست هیئت مذاکره کننده اسرائیلی بر عهده" زیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی است.