به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از نیروهای زمینی سپاه پاسداران که پیش از ظهر روز دوشنبه در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: در ایام فضیلت، عزت و برکت ماه شعبان که ماه رسول الله (ص) است قرار داریم و این ماه ماه استغفار و رحمت خداوند است.

وی ادامه داد: در این ماه لازم است به اتلاف وقت توجه شود و تلاش کنیم تا استغفار و توبه را جایگزین آن کنیم، این موعظه ها نه فقط برای شنونده که برای گوینده نیز اهمیت دارد و اگر عمل شود قطعا نتیجه ای حاصل می شود.

علوی گرگانی افزود: دوری از گناه موجب آرامش و کاهش اضطراب می شود و روایت داریم که اگر گناه زیاد شود دل بنده مومن خدا می گیرد، دل نیز مانند مس است و اگر زنگ بزند دیگر ترمیم نمی شود، هرچه دل بیشتر صیغل بخورد بیشتر جلا می یابد و عامل تحقق این امر نیز توبه و استغفار است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هم اکنون دغدغه بسیاری از افراد تهیه پول و نگرانی کسب روزی است، گفت: در ماه رحمت می توان وقت را صرف استغفار و توبه کرد و دل را پاک کرد.

وی با اشاره به ایام انتخابات و لزوم رعایت مسائل اخلاقی در این ایام گفت: قرآن کریم بر این تاکید دارد که بندگان خدا هرگز یکدیگر را مورد تمسخر قرار ندهند به هم طعنه نزنند.

علوی گرگانی تصریح کرد: دلیل این امر نیز این است که کسی نمی داند جایگاه افراد نزد خدا چگونه است و چه کسی از مرتبه بهتر و چه کسی در مرتبه پایین تر است، کسی که باید قبول کند خداوند است و صرف گفتار بندگان کافی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خدا باید مارا بپذیرد، گفت: خداوند متعال همواره تاکید دارند که همدیگر را مسخره نکنید، این ایام نیز ایام انتخابات است و باید بیش از پیش به این اصول اخلاقی توجه کرد.

وی افزود: همگان باید توجه کنند که از تخریب و کوچک انگاری پرهیز کنند چرا که خداوند تاکید دارند که من از کسانی که خودشان را برتر از دیگران می دانند نفرت دارم.