به گزارش پارس به نقل از فارس، امین منوچهری در خصوص مسائل مختلف باشگاه راه آهن و مشکلات این تیم در این فصل صحبت کرد که در زیر می خوانیم.

ابتدا در مورد وضعیت راه آهن صحبت کن.

در آمپاس خاصی قرار داریم و فقط تمرینات خود را به خوبی دنبال می کنیم تا ۳ امتیاز اولین دیدارمان در سال جدید را کسب کنیم و با خیال راحت در دو هفته پایانی لیگ به میدان برویم.

مشکلات و  مسائل مالی برطرف شده است؟

متاسفانه شرایط سختی داریم. ما به طور جد مشکلات و مسائل مختلف را لمس کردیم. خیلی فشار روی ما آمده است. بیشتر از آن این است که در برنامه های مختلف تلویزیونی به فوتبالیست ها انتقاد می کنند و به گونه ای صحبت می کنند که انگار آنها در رفاه کامل به سر می برند. اما واقعا می توانم بگویم به غیر از ۳-۴ تیم اکثرا با مشکلات و مسائل مختلف روبه رو هستند. اگر ما یک کارگر ساده هم بودیم هم اکنون شرایط مان در شب عید بهتر بود. عیدی و پاداشی داشتیم.

مسئولان باشگاه هیچ قولی برای برطرف کردن مشکلات نداده اند؟

آنها تمام تلاش خود را انجام می دهند اما متاسفانه ما در آمپاس شدیدی قرارداریم و همه آچمز هستند. همه منتظر هستند تا ببینند نفر مقابل چه حرکتی انجام می دهد. وقتی اینگونه است هیچ گاه موضوع پیش نمی رود. به هر حال فوتبال همین است. ما به خاطر اینکه می توانیم بازی کنیم و از این موضوع لذت ببریم کار خود را انجام می دهیم و این بزرگ ترین موهبتی است که آن را دوست داریم.

 

  ابراهیم زاده مصاحبه ای کرده و در آن عنوان کرده که از بازیکنان  با وجود مشکلات مالی اعتصاب نکرده اند و این همکاری ما با مالک باشگاه را نشان می دهد. نظرت در این باره چیست؟

دقیقا همین مسئله است. ما هم خودمان و هم فوتبالمان را دوست داریم. شخصیت و آبرویمان را دوست داریم. مشکلات مالی در باشگاه زیاد بوده است. زمانی که برخی برنامه ها هم مانند ۲۰: ۳۰ بازیکنان را له می کنند مشکلات مان بیشتر می شود. شاید اگر استقلال و پرسپولیس در این شرایط قرار داشته باشند بازیکنانشان بگویند به خاطر هواداران بازی می کند اما ما که هواداری نداریم. فوقش هوادار ما پدرم هست و ۲-۳ خانواده دیگر. ما فقط به خاطر فوتبال خودمان بازی می کنیم.

  اینگونه که صحبت می کنی نشان می دهد از برنامه هایی چون ۲۰: ۳۰ انتقاد داری.

من فقط طرف حسابم برنامه ۲۰: ۳۰ نیست بلکه می گویم یکسری برنامه های انتقادی شخصیت ما فوتبالیست ها را له می کند که نباید اینگونه باشد. نباید همه را به یک چشم نگاه کنیم. در همه جا مشکلات و مسائل وجود دارد. این به جامعه ما برمی گردد. نمی توانید مشکل به وجود آمده در یک تیم را به کل فوتبال تعمیم دهید و همه فوتبالیست ها را زیر سؤال ببرید. چرا به گونه ای رفتار می کنید که اگر مهم ترین بازی هم باشد سکوها پر نمی شود. هم اکنون اتفاقی افتاده که اگر به کسی بگوییم فوتبالیست هستیم انگار به او حرف بدی زده ایم! می دانید که تبلیغات خیلی مهم است. ما می خواهیم در جام جهانی حاضر شویم و نباید خودمان با دستان خودمان این مسئله را خراب کنیم.

  از این مسئله بگذریم. فکر می کنم دیگر خودت هم هیچ امیدی برای  حضور  در جام جهانی نداشته باشی؟

طبیعی است اگر خودم هم سرمربی تیم ملی بودم هیچ گاه این امین منوچهری را به تیم ملی دعوت نمی کردم. نه خودم و نه تیمم در شرایط خوبی قرار دارد. در سال های گذشته دوره هایی بوده که شانس حضور در تیم ملی را داشته ام اما متاسفانه به خاطر سلیقه سرمربیان وقت به تیم ملی دعوت نشدم. به هر حال حضور در تیم ملی جزو افتخارات هر فردی است و من هم از این موضوع مستثنی نیستم اما برای تیم ملی در جام جهانی آرزوی موفقیت می کنم و فرقی نمی کند که چه بازیکنی در این مسابقات حاضر شود. همه نماینده ایران هستند.

 

مثل اینکه از عملکرد خودت در این فصل راضی نیستی؟

این مسئله طبیعی است. آدم باید منطقی باشد. من خیلی زحمت کشیدم اما فوتبال رشته ای نیست که بتوان تنهایی مسائل را برطرف کرد. فوتبال مثل کشتی و کاراته نیست باید یک تیم برای برطرف کردن مشکلات قدم بردارند. من هم شاید مؤثرترین بازیکن راه آهن باشم اما این موضوع برایم قانع کننده نیست. به هر حال هنوز جوان هستم و از اشتباهات درس می گیرم. تمرینات خود را دوبرابر می کنم تا بتوانم در آینده موفق باشم.

فکر می کنم با این شرایط فصل آینده در راه آهن نمانی؟

اولین هدف ما این است که در سه بازی آینده با قدرت ظاهر شویم و تیم راه آهن در لیگ بماند و خیال ما از این بابت راحت است. حالا وقت زیاد است در مورد فصل آینده تصمیم بگیریم. من در سال های گذشته دو تصمیم گرفتم که شاید از لحاظ فوتبالی زیاد ضرر نکردم اما از لحاظ مالی ضرر زیادی کردم. شاید امسال هم از لحاظ فوتبالی یک مقدار ضرر کردم. از انتخابم ناراحت نیستم. از اینکه به استقلال رفتم و سپس به نفت راضی بودم اما از لحاظ مالی خیلی ضرر کردم. به هر حال یک فوتبالیست حرفه ای بیشتر از ۱۰ سال که نمی تواند پول حرفه ای بگیرد تا آینده اش تضمین شود. من با تمرکز و وسواس بیشتری تیم فصل آینده خود را انتخاب خواهم کرد.