به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که برخی منابع افغان پیش از این از صدور حکم برکناری دادستان کل این کشور توسط حامد کرزی به علت حضور در نشست مشترک با رهبران طالبان در دوبی خبر داده بودند ولی به نظر می رسد وی هنوز در این سمت فعالیت می کند.


دادستان کل افغانستان پیش از این در نشست مذاکرات صلح با رهبران طالبان در امارات شرکت کرده بود. کرزی که پیش از این خواستار برکناری دادستان کل افغانستان شده بود سرانجام اواخر روز گذشته پس از مذاکرات طولانی تصمیم گرفت حکم برکناری وی را امضا نکند.


یک مقام ارشد دولت افغانستان در این باره تاکید کرد، پس از یک روز مذاکره با مقام های ارشد دولتی و برخی وزرای کابینه، حامد کرزی حکم مربوط به برکناری دادستان کل افغانستان را امضا نکرد.
نگرانی ها نسبت به ثبات و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو در سال ۲۰۱۴ میلادی از این کشور همچنان رو به افزایش است.
مذاکرات صلح بین طالبان و دولت کرزی نقش مهمی در جلوگیری از تشدید درگیری های داخلی افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو خواهد داشت.


مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان از سال ۲۰۱۰ آغاز شده ولی تاکنون بارها به دلایل مختلف متوقف شده است.
طرفداران دادستان کل افغانستان در کابینه این کشور به کرزی گفته اند که دیدار دادستان این کشور با رهبران طالبان در دوبی در خصوص وضعیت برادر ربوده شده او توسط نیروهای طالبان بوده و وی در خصوص مذاکرات صلح با طالبان رایزنی نکرده است.