به گزارش پارس ، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور در گفت وگو بافارس در پاسخ به این سوال که سخنگوی دولت چه زمانی معرفی خواهد شد، اظهار داشت: پس از استقرار دولت و برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه تصمیمات لازم درباره دولت و سخنگویی آن گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر گزینه هایی برای سخنگویی دولت مطرح هستند به گفتن این کلمه بسنده کرد که « خیر» .

مشاور رئیس جمهور در خصوص گزینه های مطرح برای مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم اظهار داشت: تحولاتی که در روزهای گذشته در موسسه ایران شاهد آن بودیم در راستای سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده صورت گرفته و نشاط خوبی را پدید آورده است.

صادق اعلام کرد که به موقع درباره رسانه هایی که بایستی درباره آنها تصمیماتی اتخاذ شود، تدابیر لازم گرفته خواهد شد.

وی درباره سفرهای خارجی رئیس جمهور نیز اظهار داشت: در جریان مراسم تحلیف سران کشورهای شرکت کننده پیشنهادات و دعوت های خود را به روحانی ارائه کردند که البته پس از استقرار دولت و وزرا و بررسی های لازم، تصمیمات اخذ و اعلام خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور در همین زمینه گفت: با توجه به دیدگاه های آقای روحانی در جهت گسترش و تعمیق روابط با سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه، برنامه ریزی و در پی آن سفرهایی صورت خواهد گرفت.

صادق درباره پیش بینی خود از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی خاطرنشان کرد: همانطور که آقای روحانی اعلام کرده بودند بر اساس معیارها و وعده ها افراد مطلوبی را انتخاب و به مجلس معرفی کردند که امید است مجلس با رای اعتماد خوب فرصت کار را برای این عزیزان و حل و فصل مشکلات کشور فراهم آورند.