به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه" صبر فلسطینی ها در قبال شهرک سازی ها حدی دارد" ، اعلام کرد: کسانی که دست به این کارها می زنند درصدد هستند مذاکرات صلح را ناکام گذارند و مسئولان فلسطینی را وادار کنند تا خود را از میز مذاکرات کنار بکشند.

وی تصریح کرد: ما درصدد هستیم تا تمام اقدامات لازم را جهت از سرگیری مذاکرات انجام دهیم، زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل گزینه مذاکره را انتخاب کند و حسن نیت خود را نشان دهد.

عریقات همچنین از تصمیم رژیم صهیونیستی جهت آزادی ۱۰۴ تن از اسیران فلسطینی استقبال کرد.

در همین راستا، نبیل ابو ردینة، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم تل آویو جهت ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی جدید را در قدس و کرانه باختری محکوم کرد.

وی تصریح کرد که ساخت شهرک های جدید تلاشی جهت در نطفه خفه کردن مذاکرات است.

ابو ردینة عنوان داشت: شهرک سازی ها یک اقدام غیرقانونی است و دولت اسرائیل مسئول این اقدام است که با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: شهرک سازی ها رو به زوال است و در کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ هیچ شهرک یهودی نشین باقی نخواهد ماند.

از سوی دیگر، یئیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از تصمیم تل آویو جهت ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد یهودی نشین در کرانه باختری و قدس شرقی انتقاد و این اقدام را با توجه به شرایط و زمان آن یک" اشتباه دوگانه" خواند.

وی تصریح کرد که تل آویو باید برای حل و فصل مشکلات مسکن در برخی از مناطق راه حل ارائه دهد و این شهرک سازی ها تلاش جهت مانع تراشی در روند صلح به شمار می آید.

در همین راستا، زئیو جالئون، رهبر حزب مرتز اعلام کرد که این تصمیم تل آویو بمبی است که رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن مذاکرات صلح کار گذاشته است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اسرائیل به مرزهای سال ۱۹۶۷ و مبادله زمین ها پایبند نباشد، هیچ معاهده صلحی منعقد نخواهد شد.

در همین راستا، شلی یحموویچ، رئیس حزب کارگر اعلام کرد که شهرک سازی ها تمام گام هایی را که تاکنون جهت مذاکرات برداشته شده است، خنثی می کند.

وی از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست در یک جهت عمل یا برای دستیابی به توافق سیاسی تلاش کند و یا اینکه مخالفت خود را با دستیابی به حل و فصل دیپلماتیک اعلام کند.

در همین راستا، عوفر شلیح، از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این تصمیم اشتباه و خطرناک است و دولت اسرائیل با ادامه شهرک سازی ها دست به اقداماتی می زند که از نظر اخلاقی مشکوک است.