به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان همزمان با بیست و هشتمین سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله محلاتی با همسر و فرزندان این شهید والامقام دیدار و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.

روحانی در این دیدار شهید محلاتی را شخصیتی مبارز و فعال در جریان نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و یکی از علما، بزرگان و مبلغین پرتلاش توصیف کرد و گفت: شهید محلاتی انسانی آزاده و شجاع بود که در جریان مبارزات انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس فداکاری ها و تلاش های بسیاری کرد و کلام حق و هرآنچه که احساس می کرد مهم و ضروری است را با شهامت بیان می کرد.

رییس جمهور با بیان خاطراتی از شهید محلاتی در دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: عمر شهید محلاتی در مسیر جهاد برای اسلام و انقلاب سپری شد و شهادت برای او نهایت آرزو و اجری بی پایان بود.

روحانی همچنین با تجلیل از صبر و فداکاری همسر گرانقدر این شهید والامقام که در طول دوران مبارزه و پس از آن سختی های بسیاری را متحمل شد، افزود: وجود خانواده معظم شهدا برای همه ما الگو و اسوه است و احترام به آنها وظیفه ما است چرا که ما خود را نیازمند به دعا و حمایت خانواده شهدا می دانیم و از دیدار با آنها برای خدمت به مردم روحیه می گیریم.

رییس جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه آنچه ما از خدا می خواهیم توفیق خدمت به مردم است، گفت: کشور ما به خاطر توطئه دشمنان امروز با مشکلات زیادی مواجه است، اما ما علاوه بر امید به خدا، مردمی صبور و مقاوم داریم و حمایت، دعا و حضور آنان در صحنه برای ما بسیار ارزشمند است.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه به آینده امیدوار هستم، خاطرنشان کرد: این انقلاب در حقیقت احیاء راه پیامبر اسلام (ص) و اجرای احکام قرآن است و امام راحل (ره) در این مسیر زحمات بسیاری کشیدند و با رهبری، حکمت، تدبیر و راهنمایی آن بزرگوار انقلاب اسلامی در این کشور به پیروزی رسید و امروز مقام معظم رهبری همان مسیر را که احیاء کلمه الله است، ادامه می دهند.

روحانی با بیان اینکه امیدواریم این راه را تا آخر ادامه دهیم، گفت: من تردید ندارم که مردم ما تا آخر برای دفاع از انقلاب، استقلال و عزت خود می ایستند و تکیه ما بعد از خدا، پیامبر، ائمه اطهار (ع) و حضرت ولی عصر (عج) به این مردم است.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، همسر و فرزندان شهید محلاتی با تشکر از توجه و حضور روحانی در بیت شهید محلاتی و آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت به مردم اظهار داشتند: از اینکه امروز می بینیم یکی از همرزمان پدر شهیدمان به عنوان رییس جمهوری از سوی مردم انتخاب شده است، خوشحالیم و دعا می کنیم که شما در مسیر اعتدال و ترویج اسلام رحمانی به دنیا و خدمت به ملت ایران و رفع مشکلات کشور موفق باشید.

شهید آیت الله شیخ فضل الله محلاتی از یاران امام و مبارزان باسابقه در نهضت اسلامی بود. در اول اسفندماه سال ۶۴ پس از پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۸ که موجب آزادسازی جزیره مجنون و فتح فاو شد، هواپیمای حامل ایشان و ۴۲ نفر دیگر از مقامات دیگر کشوری و لشگری در ۵ کیلومتری فرودگاه اهواز مورد اصابت آتش جنگنده های رژیم بعثی عراق قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نایل آمد.