به گزارش پ ارس به نقل از فارس، مهرداد لاهوتی در مجلس د با اشاره به حضور ۵ تن از وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: وزرای پیشنهادی نفت، کشاورزی، اقتصاد، صنعت و بهداشت در این جلسه ضمن ارائه برنامه های خود، به سؤالات نمایندگان نیز پاسخ گفتند.

وی افزود: در این جلسه وزیر پیشنهادی نفت در ارائه برنامه های خود به حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت مطالبی را مطرح کرد و بر افزایش ظرفیت تولید در این حوزه تاکید داشت.

لاهوتی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت نیز در این نشست از برنامه خود برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم خبر داد و اعلام کرد پرداخت ۷۰ درصد هزینه درمان توسط دولت را دنبال می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه موضوع پرداخت یارانه در بخش تولید و صنعت را مطرح کرد و گفت که با توجه به محدودیت های موجود در سال جاری، امکان پرداخت یارانه صنعت گران وجود ندارد.

وی افزود: آقای نعمت زاده در عین حال اعلام کرد که از سال آینده تلاش می شود تا عقب ماندگی در بحث تزریق یارانه کارخانجات جبران شود.

لاهوتی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی نیز به بحث خودکفایی ها در بخش های مختلف پرداخت و عنوان کرد رویکردم حرکت در جهت کاهش واردات محصولات کشاورزی و خودکفایی در بخش های مختلف است و در این راستا نگاهی نیز به صادارت محصولات کشاورزی خواهیم داشت.

نماینده لنگرود در مجلس گفت: وزیر اقتصاد نیز در این جلسه به موضوع اصلاح ساختار اقتصادی فعلی کشور پرداخت و تصریح کرد در شرایط فعلی امکان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وجود ندارد.

لاهوتی تصریح کرد: آقای طیب نیا در خصوص پرداخت یارانه به دهک های مختلف نیز اعلام کرد که باید کار به گونه ای پیش رود که این یارانه به دهک های پایین همچنان پرداخت شده و یارانه دهک های بالای جامعه به تدریج حذف شود.