به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، چهارشنبه، ساعت ۱۶ در حالی دومین مناظره ی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار و از تلویزیون پخش می شود که برخی از کاندیداها پس از برگزاری اولین مناظره، در اعتراض به نحوه ی برگزاری و سوالات اعلام کرده اند در مناظره بعدی حاضر نمی شوند.

نحوه ی برگزاری مناظره ی اقتصادی، باعث اعتراض نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حین پخش برنامه شد. این اعتراض ها که تا اواسط بخش دوم مناظره همچنان ادامه داشت، مرتضی حیدری، مجری مناظره ها را بر آن داشت که اعلام کند به احترام نامزدهای معترض سوالات تستی را ادامه نمی دهند.

مجری مناظره های اقتصادی نامزدها از آنان خواست تا با حضور نمایندگانشان در صداوسیما، دیدگاه های خود را درباره ی مناظره های بعدی اعلام کنند.

او متذکر شد، هر آنچه به عنوان مناظره از صداوسیما پخش می شود، به تایید کمیسیون تبلیغات انتخابات رسیده است.

در این راستا روز شنبه، سخنگوی ستاد انتخاباتی عارف در اعتراض به نحوه ی برگزاری و سوالات مناظره ها از حذف احتمالی بخش های دوم و سوم مناظره های انتخاباتی خبر داد.

حسن رسولی درباره ی نظر محمدرضا عارف در مورد مناظره روز جمعه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز اعلام کرد، آقای عارف نسبت به بخش های دوم و سوم مناظره اعتراض داشتند و طبق گفته های آقای ضرغامی قرار شده است این دو بخش حذف و بیشتر روی بخش اول تمرکز شود.

سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده شورای نظارت در کمیسیون تبلیغات انتخاباتی نیز درباره ی شیوه برگزاری اولین مناظره تلویزیونی هشت کاندیدای ریاست جمهوری که جمعه عصر از شبکه اول سیما پخش شد، اظهار کرده است: ما به عنوان کمیسیون تبلیغاتی انتخاباتی نقشی در طراحی این برنامه نداشتیم و حتی یک ساعت قبل از آغاز برنامه متوجه این شیوه برگزاری شدیم.

او اعلام کرده است: زمانی که آقای ضرغامی برای کاندیداها شیوه برگزاری مناظره ها را توضیح داد، متوجه روند برگزاری شدیم و همان زمان، کاندیداها هم به این شیوه اعتراض کردند. پس از پایان مناظره، جلسه مفصلی با آقای ضرغامی داشتیم و ایرادات و اشکالات کار به وی گفته شد و از آقای ضرغامی خواستیم تا تجدید نظری در برنامه بعدی مناظره ها داشته باشند.

وی همچنین یادآور شده است: ما به لحاظ محتوایی نمی توانیم ورود پیدا کنیم و صرفا در خصوص تبلیغات نظارت داریم و شکل و ساختار برنامه ها مربوط به خود صدا و سیما است. اما قرار شد صدا و سیما برای برنامه های بعدی نظر نمایندگان کاندیداها را بگیرد.

نماینده شورای نظارت در کمیسیون تبلیغات انتخاباتی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در گفت وگو با آقای ضرغامی مطرح شد ایرادات بخش دوم مناظره بود. این شکل از مناظره که کاندیدا باید پاسخ بلی و خیر بدهد مناسب نبود و تاکید شد باید به کاندیدا فرصت داده می شد تا استدلال و توضیح خود را بیان کند. همچنین خواسته شد تا در بخش تصاویر هم تغییراتی داده شود که آقای ضرغامی هم وجود این ایرادات را پذیرفت.

بر این اساس، با توجه به هجوم انتقادات از سوی برخی منتقدان و خود کاندیداها به مناظره ها و با توجه به صحبت های بالا، انتظار می رود در مناظره ی بعدی که چهارشنبه (۱۵ خرداد ماه) به روی آنتن می رود، صداوسیما تجدید نظری بر روی ساختار مناظره ها داشته باشد.

مناظره فرهنگی نامزدهای انتخابات روز چهارشنبه - ۱۵ خرداد - با اجرای محمد جعفر خسروی برگزار می شود و همچنین مناظره سیاسی نیز روز جمعه - ۱۷ خرداد - با اجرای حسن سلطانی به روی آنتن خواهد رفت.