به گزارش پارس ، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم منطبق شدن اعضای کابینه دولت یازدهم با اعتدال مورد تاکید حسن روحانی، گفت: زمانی که آقای روحانی شعار و خط مشی خود را اعتدال قرار می دهد، همه اطرافیان وی باید به اعتدال عادت کرده و شعار و خط مشی خود را همین مساله قرار دهند.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین مفهوم اعتدال خاطرنشان کرد: من برای تبیین مفهوم اعتدال پیشنهاد می کنم که یک گروه علمی تعیین شود و اعتدال را تبیین کند. این گروه می تواند منابع اعتدال در اسلام و جایگاه اعتدال در مسائل اخلاقی را بررسی و طبق آن مبانی اعتدال را بیان کند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که" امروز کارهای عظیمی در زمینه تبیین اعتدال در حال انجام است" ، گفت: در قرآن کریم بیش از ۲۷۰ آیه در مورد اعتدال وجود دارد. علمای اخلاق نیز اینگونه بیان کرده اند که افراط و تفریط رذلیت و حد وسط فضلیت است.

هاشم زاده هریسی با تاکید بر این که" اعتدال قابل مصادره نیست" ، گفت: افرادی که بهانه گیری می کنند و مساله اعتدال را زیر سوال می برند زمانی که مشاهده کنند که گفتمان اعتدال در حال تدوین است دیگر از اینگونه بهانه گیری ها پرهیز می کنند.

این استاد دانشگاه با بیان این که اعتدال مصادره کردنی نیست گفت: اعتدال عمل است و قابل مصادره نیست؛ چرا که اگر فردی ادعای اعتدال کند و معتدل نباشد مشخص می شود که یک فرد تندرو و دروغگو است؛ اعتدال ادعا نیست، بلکه عمل است.

هاشم زاده هریسی در پایان با بیان این که انتخاب اعضای کابینه دولت مهم ترین اولویت رییس جمهور در آغاز فعالیت خود است اظهار کرد: اولویت بعدی که آقای روحانی باید به آن توجه داشته باشد، انتخاب بدنه دولت یعنی انتخاب استانداران، فرمانداران و معاونان است ایشان باید بدنه کارگزارانی را که می خواهند به مردم خدمت کنند خوب، قوی و معتدل تشکیل دهد.