به گزارش پارس به نقل از ایلنا، حسن سرخوش، نحوه نام نویسی مشمولان در کاروان های حج سال ۹۳ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۴۰ درصد ظرفیت ثبت نام در حج ۹۳ تکمیل شده است.

وی یادآور شد: نام نویسی از زائران استان های تهران، قم، البرز و قزوین از ۱۸ بهمن ماه و نام نویسی از زائران استان های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان از ۱۹ بهمن ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نام نویسی زائران استان ها و شهرهای آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد و کاشان در کاروان ها از امروز ۲۰ بهمن ماه آغاز شده است، گفت: مهلت نام نویسی در کاروان های حج ۹۳ تا دو هفته دیگر یعنی ۴ اسفندماه ادامه دارد.

پیش از این نیز ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز نام نویسی مشمولان در کاروان های حج سال ۹۳ از ۱۸ بهمن ماه، از اعزام ۶۴ هزار زائر در حج تمتع ۹۳ در قالب ۴۵۵ کاروان به سرزمین وحی خبر داده بود.

وی با بیان اینکه امسال کاروان های حج نسبت به سال های گذشته سه ماه زودتر تکمیل می شود، گفت: در حدود ۴۵۵ کاروان برای حج تمتع سال ۹۳ در نظر گرفته شده است که امیدواریم در صورت فراهم شدن شرایط لازم، این تعداد تا ۴۹۰ کاروان افزایش یابد.

کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع ۱۰ میلیون ریالی که تا ۲۰ دی ماه ۱۳۸۴ در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گذاری کرده اند، می توانند مستقیما جهت نام نویسی به کاروان ها مراجعه یا از طریق نشانی اینترنتی http: //haj۹۳. haj. ir اقدام کنند.

آن دسته از متقاضیانی که اسناد ثبت نامی سال های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ با مبالغ ۱۸۰ هزار، ۲۰۰ هزار، ۲۵۰ هزار و ۲۷۰ هزار ریالی را دارا می باشند می بایست قبلاً با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه گذاری ۱۰ میلیون ریالی و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام و پس از دریافت قبض جدید از شعبه بانک معرفی شده از سوی حج و زیارت استان برای ثبت نام اقدام کنند.

دارندگان اسناد ۸ میلیون ریالی مربوط به سال۱۳۷۷ و منتهی به ۳۱ فروردین ۷۸ باید قبل از ثبت نام به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه ۳ میلیون ریالی نسبت به تبدیل قبض ودیعه گذاری خود به قبض ۱۰ میلیون ریالی اقدام کنند.

دارندگان اسناد ۸ میلیون ریالی از تاریخ اول اردیبهشت ۷۸ تا ۲۹ اسفند ۷۸ باید قبل از ثبت نام به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و با احتساب سود متعلقه نسبت به تبدیل سند خود به ودیعه گذاری ۱۰ میلیون ریالی اقدام کنند.

کلیه افراد واجد شرایط تشرفی که در سال های گذشته در کاروان پذیرش شده و لیکن مشرف نشده اند (بستانکاران سازمان) باید ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه تا وفق دستورالعمل های سازمان نسبت به پایدار نمودن قبض خود از طریق مراجعه به شعب بانک ملی وفق ضوابط مربوطه اقدام و سپس به مدیر کاروان جهت ثبت نام مراجعه کنند.