به گزارش پارس به نقل از العالم، " جین بساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که دور دوم مذاکرات سازش با دیدار نمایندگان دو طرف در شهر اشغالی قدس آغاز خواهد شد و پس از آن دیداری در شهر اریحا واقع در شرق کرانه باختری برگزاری خواهد شد.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا تداوم عملیات های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سال ۶۷ را محکوم کرد و با انتقاد از تصویب طرح احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید از سوی دولت عبری، اعلام کرد که این اقدام تلاش ها برای فراهم کردن اوضاع به منظور از سر گیری مذاکرات میان طرفین را با مشکل جدی مواجه می کند.

جان کری به همراه مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مذاکرات در نتیجه دیدارهای مکرر جان کری وزیر خارجه آمریکا با طرفین فلسطینی و صهیونیستی از سر گرفته شد و دور نخست این مذاکرات ماه گذشته به میزبانی واشنگتن به عنوان طرف ناظر بر مذاکرات سازش برگزار شد. این مذاکرات در حالی از سر گرفته شده است که رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش هیچ یک از شروط تشکیلات رام الله در زمینه توقف شهرک سازی و مذاکره بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ نشد.

گفتنی است رسانه های عبری زبان قبل از این به نقل از منابع سیاسی اعلام کرده بودند که هیات های مذاکره کننده دو طرف فلسطینی و صهیونیستی ۱۴ آگوست جاری با هم دیدار خواهند کرد و بر اساس توافق صورت گرفته، این دیدارها به صورت تناوبی به میزبانی هر یک از دو طرف برگزار خواهد شد.