به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری سما، « محمود عباس» دسته گلی به مناسبت عید سعید فطر بر مزار « یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داد و پس از آن اعلام کرد که مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: ما به اصول خود از جمله قدس عربی به عنوان پایتخت کشور فلسطین پایبند هستیم و اصول ما تغییر نکرده است.

عباس همچنین اظهار داشت: این عید، حامل شادی ویژه ای برای ملت فلسطین و اسرای قهرمان ماست که پیش از توافقنامه سال ۱۹۹۴ به اسارت درآمده اند.

وی این عید فرخنده را به ملت فلسطین تبریک و تهنئت گفت و افزود که به زودی اسرای قهرمان ما آزاد خواهند شد و فاجعه ای که سال های طولانی گریبانگیر آنها بود به پایان خواهد رسید و اینها نتیجه تلاش های زیادی است.

عباس ابراز امیدواری کرد که عید سال بعد ملت فلسطین به همه آرزوهای خود مبنی بر آزادی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف رسیده باشند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آشتی ملی نیز تصریح کرد که ما این قضیه مهم را که یک قضیه ملی است، فراموش نکرده ایم و اگرچه به سمت مذاکرات رفته ایم اما موضوع پایان دادن به دودستگی ها را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وی اشاره کرد که ما برای اجرای توافقات دوحه و قاهره آمادگی داریم و باید انتخابات برگزار شود و ما نیز برای آن آماده هستیم و امیدواریم که همه آمادگی داشته باشند تا این لکه ننگ را پاک کنیم.