به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، در بیانیه صادر شده از سوی جنبش حماس آمده است: این اسناد ردپای رهبران فتح را در تحریک برای خشونت علیه غزه و فلسطین برملا می کند.

در این بیانیه حماس تاکید کرده است که جنبش فتح و رهبران آن به همراه تجهیزات امنیتی و رسانه ای وابسته به این جنبش، در تحریک علیه غزه و فلسطینی ها و خدشه دار کردن چهره مقاومت به ویژه در مصر دست داشته اند.

جنبش حماس در ادامه این بیانیه کوتاه افزود: این اسناد بسیار مهم است و در آنها مشخص شده که فتح تلاش کرده تا حماس را مسئول قتل دو سرباز مصری و ناآرامی های در این کشور معرفی کند.

در اسناد مذکور، شرح مفصلی از توطئه های فتح برای انفجار خودرو بمب گذاری شده در مصر و انتقال بمب با آرم و نشانه گردان عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) ، از غزه به مصر ارائه شده تا با این کار حماس را عامل این جنایات معرفی کند.

در این اسناد تاکید شده که رهبران فتح قصد داشتند در مکان هایی که میان ارتش مصر و تظاهرکنندگان درگیری به وجود می آمد، این بمب ها را منفجر کنند.

جنبش حماس با استناد به این اسناد اعلام کرد که فتح برای تحقق این اهداف، کمیته های امنیتی و رسانه ای تشکیل داده و سفارت فلسطین در قاهره نیز در تمامی این فعالیت ها نقشی محوری ایفا کرده است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: علاوه بر سفارت فلسطین در قاهره، کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبران امنیتی این جنبش در قاهره از گردانندگان اصلی این توطئه ها بودند.

حماس همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تحقیقات درباره این اسناد را آغاز کرده و موضع خود را در این خصوص اعلام کند.

صلاح البردویل، یکی از رهبران جنبش حماس، در کنفرانسی مطبوعاتی تحت عنوان" توطئه پنهان" شماری از این اسناد را با ادله محکم ارائه داد که در آنها از نقش رهبران فتح در اقدامات خصمانه علیه غزه و فلسطین پرده برداشته شده است.

وی گفت: این اسناد نشان دهنده وجود دست هایی ویرانگر برای نابود کردن آینده فلسطین و تحریک برای خشونت علیه غزه و فلسطین است.