به گزارش پارس به نقل از تسنیم، یک منبع امنیتی وابسته به وزارت کشور مصر اعلام کرد: در حال حاضر سالن موسسه امنیتی پلیس در طره البلد برای میزبانی اولین جلسه محاکمه محمد مرسی رئیس جمهوری عزل شده مصر و تعدادی دیگر از رهبران این گروه به اتهام دخالت در قتل تظاهرکنندگان درحال آماده شدن است.

این منبع بیان کرد: این مکان از سوی وزارت کشور و طی توافقی با دادگاه استیناف در نظر گرفته شده است.

منبع نظامی افزود: انتخاب مکان دادگاه با توجه به اعتبارات مهم از جمله تامین سلامت هیئت محکمه، متهمان، وکلای مدافع و اصحاب رسانه انجام شده است.

از سوی دیگر حسن شاهین سخنگوی رسمی جنبش تمرد مصر تاکید کرد: همه تلاش های مراد موفی رئیس سابق اطلاعات و سامی عنان رئیس ستاد مشترک سابق ارتش مصر علیه جنبش تمرد راه به جایی نمی برد وتلاشی برای از بین بردن وحدت ملی است.

وی بیان کرد: ما به عوامل آمریکا اجازه فتنه افکنی در کشور را نمی دهیم زیرا این افراد کشور را به اخوان المسلمین تحویل دادند و حامی آنها در راستای تحقق اهداف آمریکایی ها بودند و هم اکنون نیز در برابر ما ایستاده اند و ما هراسی از آنها نداریم.

از سوی دیگر محمد نبوی عضو کمیته مرکزی جنبش تمرد گفت: عبدالفتاح السیسی از پایگاه مردمی بالایی برخوردار است و مردم وی را به عنوان یک قهرمان و رهبر قبول دارند.

وی تاکید کرد: تلاش های از سوی غربی ها و با همکاری اخوان المسلمین برای خدشه دار کردن رابطه میان ارتش و ملت مصر وجود دارد که این تلاش ها راه به جایی نمی برد.

نبوی گفت: نیروهای مسلح بخشی از ملت مصر هستند و به اراده مردمی توجه کردند. عبدالفتاح السیسی حق دارد برای ریاست جمهوری نامزد شود.