به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه یو. اس. ای تودی آمریکا گزارش داد، از ابتدای سال ۲۰۰۹ تاکنون حدود ۳۲ فرد که نام آن ها به عنوان مرده ثبت شده، به کاندیداهای انتخابات های ریاست جمهوری و نمایندگان کنگره آمریکا ۵۸۶ هزار دلار کمک کرده اند.

اگرچه چنین چیزی غیر ممکن است به نظر می رسد اما به لحاظ فنی و قانونی امکان پذیر است. در حقیقت راه هایی برای اینکه افراد پس از مرگشان پول اهدا کنند، در نظر گرفته شده است.

لری نوبل، یک وکیل آمریکایی اظهار داشت: چنین مواردی بسیار نادر هستند و به دلیل ماهیتشان مساله ساز خواهند بود.

وی تاکید کرد: به طور کلی قرار نیست که مرده ها پولی اهدا کنند. بنابراین ممکن است این سوال پیش بیاید که چطور چنین چیزین ممکن شده است؟ افراد می توانند در آمریکا پیش از مرگشان صندوق های خیریه ای ایجاد کنند و به آن ها دستورالعمل مشخص نسبت به اینکه چطور پول خود را خرج کنند، ارائه دهند. بر همین اساس پول های اهدایی این صندوق ها شامل همان محدودیت های پول های اهدایی از سوی افراد زنده خواهد شد.

این وکیل آمریکایی افزود: به عنوان مثال پول اهدایی را نمی توان به نام کس دیگری بخشید و آنها باید در یک چرخه انتخاباتی برای یک کاندیدا تا سقف ۵۲۰۰ دلار و یا در یک سال برای یک حزب تا سقف ۳۲ هزار و ۴۰۰ دلار باشند. بنابراین اگرچه تامین مالی مبارزات انتخاباتی از سوی مردگان نادر است اما چیز جدیدی نیست.