به گزارش پارس به نقل از فارس، سرتیپ « جان رایت» به عنوان فرمانده هماهنگی و عملیاتی آمریکا برای تجاوز نیابتی به سوریه منصوب شده است.

این افسر ۵۷ ساله و با سابقه در جنگ های افغانستان، عراق و لیبی در اولین اقدام دفتر خود را در امان پایتخت اردن عملیاتی کرد و بیشترین هماهنگی را با عربستان سعودی آغاز نمود.

جان رایت عربستان سعودی را توجیه کرد که در امور انسانی این جنگ نباید دخالت کنند، همکاری عربستان با آمریکا مالی و لجستیکی خواهد بود.

در همین راستا و در تاریخ ۱۲/۶/۲۰۱۳، دومین دیدار جان رایت با بندر بن سلطان در امان صورت گرفت که متعاقب آن موشک های دوش پرتاب و ضد تانک (استینگرهای آمریکایی) تحویل گروه های تحت امر سازمان سیا قرار گرفت.

جان رایت کلیه نیروهای این جنگ نیابتی را از جوانان سوری انتخاب کرده است و در حال حاضر ۳ هزار نفر از این شورشیان در پادگان « الموقر» اردن در نزدیکی مرز سوریه مشغول آموزش می باشند، درعا به عنوان اولین پیروزی آمریکا در نظر گرفته شده است.

آمریکا قصد دارد پس از اشغال درعا موضوع منطقه ممنوعه پرواز را اجرا کند، بزرگترین مشکل آمریکا در رسیدن به اهداف خود، عدم انگیزه کافی شورشیان سوری می باشد.